Przychody Disneya w Polsce wzrosły do 521,3 mln zł (rok wcześniej były to 304,43 mln zł). Tym samym spółka zarobiła nad Wisłą na czysto w skali roku 23,6 mln zł - informuje portal wirtualnemedia.pl.

Dwukrotnie większe wpływy z kin

Sprzedaż licencji do filmów i seriali Disneya dla telewizji przyniosła spółce 195,52 mln zł przychodów, wobec 106,38 mln zł rok wcześniej. Z kolei wpływy z reklam zwiększyły się ze 104,88 do 114,11 mln zł.

Reklama

Sprzedaż praw do dystrybucji kinowej poszła w górę ponad dwukrotnie - z 42,38 do 85,19 mln zł.

Reklama

Disney+ z blisko 70-milionowym przychodem

Dystrybucja platformy streamingowej Disney+ u operatorów kablowych, satelitarnych i telekomów od wejścia na rynek we wrześniu 2022 roku przyniosła spółce 8,94 mln zł, zaś przez kolejne 12 miesięcy - już 69,64 mln zł. Głównym partnerem dystrybucyjnym Disney+ jest grupa Cyfrowy Polsat.

Dwukrotny spadek przychodów z rynku DVD

Na przykładzie Disneya widać też doskonale, w jakim stopniu rynek VOD wypiera DVD. Sprzedaż licencji na ten ostatni nośnik przyniosła bowiem firmie jedynie 669 tys. zł, wobec 1,26 mln zł rok wcześniej.