Jesienią ubiegłego roku sieć sklepów prowadziła kampanię reklamową, której towarzyszył komunikat: "Informujemy, że decyzją zarządu spółki Żabka Polska 15 września 2008 roku zamykamy żabki". W rzeczywistości sieć nie kończy działalności, a hasło dotyczyło akcji promocyjnej. Dopiero w drugim etapie kampanii klienci otrzymali wyjaśnienie, że organizuje loterię promocyjną i że zostały zamknięte nie sklepy, ale sejfy w kształcie żabki.

Reklama

>>> Nie daj się oszukać na wyprzedaży

Prezes Urzędu uznała, że spółka, reklamując w ten sposób akcję promocyjną, a nie zakończenie działalności, wprowadziła klientów w błąd i nałożyła na nią karę w wysokości 1,55 miliona złotych. Ponadto właściciel "Żabki" musi opublikować decyzję prezesa UOKiK na swoich stronach internetowych oraz w jednym z dzienników ogólnopolskich.

>>> Czekolada z wielbłąda trafi do Polski

To nie pierwsze takie posunięcie wobec sieci sklepów. Media Markt został ukarany za organizowanie wyprzedaży pod pretekstem likwidacji sklepu. Z informacji umieszczonych w prasie oraz na bilbordach wynikało, że sieć planuje zakończyć działalność w Rzeszowie, a konsumenci mogą dokonać zakupów „po raz ostatni”. Jednak, jak czytamy w "Pulsie Biznesu", dwa dni przed planowanym zakończeniem działalności opublikowano kolejne płatne ogłoszenie o ponownym otwarciu placówki, tłumacząc jednodniowe zamknięcie inwentaryzacją.