Tatra to druga po Warce marka grupy Żywiec, którą będzie można kupić w plastikowej butelce - czytamy w "Rzeczpospolitej". "Warka w nowej butelce sprzedaje się lepiej, niż zakładaliśmy, dlatego musieliśmy zwiększyć jej produkcję" – wyjaśnia Sebastian Tołwiński, rzecznik Żywca. Stąd także decyzja o poszerzeniu oferty na kolejną markę. W grupie Żywiec wierzą, że markowe piwa w plastikowych butelkach pozwolą im zwiększyć dotychczasową sprzedaż. Od początku 2009 r. popyt na piwo spadł nad Wisłą aż o 10 proc.

Reklama

>>> 1,5 litra Warki w jednej butelce

Obecnie, zarówno Tatra jak i Warka, są rozlewane do plastiku w jednym ze słowackich browarów (w Hurbanovie). Jednak, jeżeli sprzedaż piwa w plastikowych butelkach będzie rosła (a wiele na to wskazuje), to ruszy także rozlewnia z Polsce.

Jak na razie nie wiadomo, czy najwięksi konkurenci Żywca - Kompania Piwowarska i Carlsberg Polska zdecydują się na podobny krok. Zniechęcić mogą ich opinie specjalistów branży, którzy uważają, że plastikowe opakowania tylko szkodzą wizerunkowi marki, gdyż do tej pory można było w nich kupić tylko najtańsze i nieznane piwa.