Koncern stworzy dodatkowych 400 miejsc pracy dzięki przeniesieniu nadwyżki produkcji ze Słowenii. Renault od czerwca do października chce produkować około 8000 samochodów Clio Campus, by zaspokoić dodatkowe zapotrzebowanie na auto. Rzecznik prasowy Renault zapewnia, że nie będzie redukcji miejsc pracy w fabryce na Słowenii, w mieście Novo Mesto, ponieważ zakład wykorzystuje maksimum zdolności produkcyjnych.

Reklama

>>> Europa kupuje coraz mniej nowych aut

W lutym Francja musiała bronić przed Unią Europejską swego planu pomocy dla przemysłu motoryzacyjnego. Paryż uzależnił kredyty dla producentów aut od ich zobowiązania się, że utrzymają zatrudnienie w zakładach we Francji. Szef Komisji Europejskiej Jose Manuel Barroso ostrzegł wtedy, że francuski plan będzie uważnie analizowany pod kątem ryzyka naruszenia konkurencji na wspólnym unijnym rynku.

>>>Firmy samochodowe chcą 15 miliardów euro

Premier Czech Mirek Topolanek oskarżył Paryż o protekcjonizm, ponieważ prezydent Nicolas Sarkozy powiedział w telewizji, że rząd skłonny jest wesprzeć rodzimych producentów aut, ale "nie po to, by dowiedzieć się, że kolejna fabryka przenosi się do Czech czy gdzie indziej". Plan skrytykowały też Niemcy, Belgia i Szwecja.