W zajęciach finansowanych z Funduszu Zajęć Sportowych dla Uczniów, nadzorowanego przez ministra sportu, w 2022 r. wzięło udział ponad 138 tys. dzieci. W 2019 r. było to 174 tys. - wynika z danych resortu. Fundusz jest zasilany z pieniędzy wydawanych przez producentów alkoholu na promocję.
O jakie kwoty chodzi? Z danych dostarczonych nam przez Kantar wynika, że browary wydają w ostatnich latach od 650 mln do 680 mln zł rocznie na reklamę. Teoretycznie 10 proc. z tej kwoty powinno zasilić Fundusz Zajęć Sportowych dla Uczniów. Resort sportu i turystyki wylicza na prośbę DGP, że w ubiegłym roku wpływy wyniosły niecałe 24 mln zł. Choć kwota trochę wzrosła w porównaniu z poprzednimi latami, to nadal jest niewielka: w poprzednich latach oscylowała w okolicach 20 mln zł.
- Według wstępnych szacunków kwota powinna być nawet ośmiokrotnie wyższa - mówi senator Ewa Matecka (PO), która przygląda się sprawie.
Reklama