Wczoraj producent odzieży LPP poinformował o zawieszeniu biznesu w Ukrainie do odwołania. Spółka miała tam 157 sklepów, które w roku finansowym 2021/2022 wygenerowały 713 mln zł sprzedaży. Firma planuje zrobić pełen odpis wartości aktywów w Ukrainie. Jego łączna wartość to 270 mln zł.

Zamykanie placówek

Jak zauważa Tomasz Sokołowski, analityk Santander Bank Polska, LPP jest też obecne w Rosji. Ten kraj odpowiada za niemal jedną piątą jej sprzedaży. - Aktualnie spółka przygląda się sytuacji na tym rynku, obserwuje, co robią konkurenci. Konieczność rezygnacji z tego rynku oznacza dużo poważniejsze konsekwencje - podkreśla ekspert.
Działające na rynku obuwniczym CCC również zamknęło sklepy stacjonarne w Ukrainie. Ma tam 18 placówek (cała sieć liczby około tysiąca sklepów). - Działania firmy skupiają się teraz na wsparciu naszego partnera franczyzowego i tamtejszych pracowników, a także naszej polskiej kadry pochodzenia ukraińskiego i uchodźców - wyjaśnia Daria Sulgostowska, kierownik ds. komunikacji w Grupie CCC.
Reklama