W nowym rozkładzie przewidziano 14 relacji dalekobieżnych m.in. z Gdyni, Gdańska, Szczecina i z Warszawy oraz połączenia regionalne.

Reklama

Pociąg do Zakopanego

Dzięki inwestycjom PLK zwiększyła się dostępność stacji i przystanków m.in. w Poroninie, Skawie Środkowej i w Bystrej Podhalańskiej. W zakresie robót były także przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem. Sprawność kolejowej trasy poprawią też przebudowane wiadukty, mosty i przepusty. Końcowy odcinek kolejowej „Zakopianki” zyskał zupełnie nowe torowisko.

Po modernizacji trasy kolejowej czas jazdy pociągiem z Krakowa do Zakopanego wyniesie nieco ponad 2 godz., czyli skróci się o ponad godzinę.

Reklama

Modernizacja trasy kolejowej pod Tatry prowadzona jest w ramach projektu „Prace na liniach kolejowych 97,98,99 na odcinku Skawina - Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”. Na realizację przeznaczono przeszło 1,1 mld zł netto. Zakończenie przedsięwzięcia planowane jest w 2023 r.