Adidas zapowiada rozpoczęcie formalnego procesu sprzedaży. W przyszłości Adidas chce całkowicie skoncentrować się na swojej marce. Koncern doszedł do wniosku, że "Reebok i Adidas mogą znacznie lepiej wykorzystać swój potencjał wzrostu niezależnie od siebie" - wyjaśnił dyrektor zarządzający Adidasa Kasper Rorsted. Według niego najważniejsze jest to, że kurs akcji Adidasa prawie nie zareagował na informacje o rozstaniu z Reebokiem.

Reklama

Firma Adidas, która chce 10 marca przedstawić kierunek swego rozwoju do 2025 roku, przejęła spółkę Reebok w 2006 roku.

Historia marki Adidas

Słynne niemieckie przedsiębiorstwo produkujące obuwie i odzież sportową, powstało w 1924 roku jako "Fabryka obuwia sportowego braci Dasslerów" - założyli je bracia Adolf i Rudolf Dassler. Nazwę Adidas i logo z trzema paskami jako znak towarowy firmy Adolf Dassler zarejestrował w 1949 roku; drugi z braci założył firmę Puma.