"Decyzja zapadła niedawno, oferty są dopiero wysyłane" - miała powiedzieć "Rzeczpospolitej" osoba związana ze spółką. Miała też zdradzić, że zakupem 260 polskich placówek Lidla zainteresowana jest niemiecka sieć Aldi.

"To całkowicie bezpodstawne" - powiedziała agencji dpa rzeczniczka spółki Lidl w Neckarsulm (Badenia-Wirtembergia). Koncern do tego stopnia oburzył się treścią artykułu, że rozważa pozwanie redaktora naczelnego "Rzeczpospolitej" Pawła Lisickiego.

"Rzeczpospolita" nie chciała zdradzić na swych łamach niczego, co mogłoby naprowadzić na trop informatora. Powoływała się jedynie na źródło "zbliżone do transakcji".

Autor tekstu twierdzi, że prócz Aldiego, do walki o kupno sklepów Lidla chce włączyć się także francuska grupa Auchan.

Sieć Lidla, podobnie jak działające w naszym kraju hipermarkety Kaufland, należy do grupy Schwarz, której roczne przychody wynoszą 50 miliardów euro.

"Rzeczpospolita" pisze, że Lidl już od dłuższego czasu wskazywany był jako jeden z kolejnych graczy, który zniknie z Polski. W ciągu ostatnich dwóch lat podobne decyzje podjęły holenderski Ahold, niemiecki Plus czy francuskie Geant i Leader Price.

Gazeta przypomina, że niemiecka sieć, mimo ogromnego potencjału naszego rynku, rozwija się wolno - ma ponad 260 sklepów, a jej szacunkowe przychody w 2007 r. wzrosły o kilkanaście procent, do 1,88 mld zł. U konkurencji natomiast nie zaskakuje nawet tempo dwukrotnie wyższe.