Rynek zakupów internetowych rozwija się w zawrotnym tempie. Potwierdzają to liczby. W 2005 roku Polacy wydali w sieci ponad 3 miliardy zł, zaś w 2006 r. - aż 16 miliardów. Zdaniem analityków, w tym roku kwota ta może być nawet dwukrotnie większa. Podliczając 2007 rok, firmy badające handel internetowy po raz pierwszy wezmą pod uwagę także sklepy spożywcze.
Szefowie e-marketów podkreślają, że niemal wszyscy, którzy zaczynają zakupy w internetowym sklepie, stają się jego stałymi klientami. "Spożywcze zakupy przez internet będą się cieszyć coraz większą popularnością" - zapowiada Jarosław Sobolewski, analityk i ekspert od e-biznesu z Interactive Advertising Bureau.
"Jesteśmy coraz bardziej zapracowani i wygodni. Szczególnie dotyczy to mieszkańców dużych miast. W internecie możemy do woli oglądać towary, porównywać ich ceny w innych sklepach i wybierać tak długo, jak nam się tylko podoba. Dlatego już dzisiaj można przewidzieć, że prawdziwe oblężenie e-markety będą przeżywały przed świętami" - dodaje specjalista.