W komunikacie kolejowej spółki podano, że decyzja Komisji Europejskiej kończy definitywnie formalne postępowanie w sprawie pomocy na restrukturyzację, którą spółka otrzymała we wrześniu 2015 roku od Agencji Rozwoju Przemysłu. Pomoc w wysokości 770,3 mln zł została udzielona na warunkach przewidzianych w planie restrukturyzacji.

Reklama

To niezwykle ważna informacja. Wydanie pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej poprzedziła czasochłonna i wieloaspektowa procedura sprawdzająca, która potwierdziła zgodność pomocy publicznej z unijnymi zasadami. (...) Otwieramy właśnie nową kartę w historii Polregio i polskich kolei oraz kontynuujemy dalsze intensywne prace dla poprawy jakości usług świadczonych pasażerom - mówił, cytowany w komunikacie, prezes Polregio Artur Martyniuk.

Jak powiedział rzecznik Polregio Dominik Lebda, spółka ze względu na trwającą procedurę wyjaśniającą w sprawie udzielonej pomocy publicznej nie mogła aplikować o środki unijne.

Jaka kondycja Polregio?

Przewoźnik przypomina, że w 2020 roku, mimo pandemii, utrzymał przychody na poziomie blisko 1,5 mld zł i wypracował 23 mln zł zysku, a zadłużenie finansowe zmalało o ponad 30 mln zł. Dodano, że w 2020 roku spółka podpisała wieloletnie umowy przewozowe z samorządami 14 województw na obsługę połączeń kolejowych o wartości 9 mld zł, co zapewnia firmie stabilną perspektywę finansową w okresie długoterminowym.

Polregio to największy pasażerski przewoźnik kolejowy w Polsce. Udział firmy w rynku wynosi 27 proc. Większościowym udziałowcem spółki jest Agencja Rozwoju Przemysłu.