Jak czytamy w komunikacie pierwsze z 200 planowanych automatów pojawią się w placówkach pocztowych jeszcze przed wakacjami, a pozostałe zostaną oddane do użytku do końca III kwartału br. Automaty trafią do placówek pocztowych oraz sklepów sieci Biedronka w największych aglomeracjach miejskich - m.in. w Warszawie, Łodzi, Krakowie, Katowicach, Wrocławiu oraz Poznaniu.
"Powiększanie naszej sieci jest warunkiem dalszego rozwoju biznesu kurierskiego, dlatego podjęliśmy decyzję do dołączeniu pocztowych automatów do odbiorów przesyłek do naszej oferty" - powiedział, cytowany w komunikacie prezes zarządu Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski. W komunikacie podkreślono, że rozwój sieci automatów do odbioru paczek jest zgodny ze strategią Poczty Polskiej, która zakłada podwojenie przychodów z rynku paczkowego w perspektywie 2023 roku. Obecnie wynoszą one prawie 1 mld zł rocznie.
"Aktualnie Poczta Polska wspólnie z partnerami tworzy największą sieć w kraju, do której należy ponad 11,5 tys. punktów" - zaznaczył, cytowany w komunikacie Grzegorz Kurdziel z zarządu spółki. "Placówki pocztowe posiadają ugruntowaną pozycję wśród klientów, między innymi ze względu na ich dogodne lokalizacje, dlatego postanowiliśmy usprawnić odbiór przesyłek, stawiając w części placówek nasze automaty pocztowe" – dodał.
Spółka zaznaczyła, że lokalizacje automatów pocztowych zostały dobrane z uwzględnieniem preferencji i stylu życia klientów sklepów internetowych oraz platform sprzedażowych. "Sieć sklepów Biedronka idealnie wpisuje się w ten koncept, jako jedno z najchętniej wybieranych miejsc zakupów spożywczych Polaków" - wskazano. Dodano, że każdego dnia ok. 4 mln osób robi zakupy w sklepach tej sieci.
Automaty, które staną w sklepach, będą dostępne w godzinach ich otwarcia. Natomiast automaty umieszczone przy placówkach pocztowych będą dostępne 24 godziny na dobę - zapowiada firma.
"Kanał dostaw przesyłek kurierskich do sieci urządzeń samoobsługowych stanowi istotną szansę na poprawę pozycji konkurencyjnej Poczty Polskiej na rynku usług paczkowych. Zapewni multikanałowość dostaw, umożliwi pozyskanie nowych klientów, dynamiczny wzrost wolumenów przesyłek paczkowych szczególnie w segmencie eCommerce, a konsekwencji wzrost udziału Poczty Polskiej w rynku paczkowo-kurierskim" - czytamy.
Operator pocztowy wskazał, że możliwość odebrania przesyłki w automacie samoobsługowym jest trzecią najchętniej wybieraną formą odbioru po dostawie przez kuriera i odbiorze osobistym. "Dane te potwierdza raport Gemius 2018 +Ecommerce w Polsce+, z którego wynika, że grupa osób aktywnie robiących zakupy online mieści się w przedziale wiekowym 15-49, z czego ponad połowa wskazuje automat samoobsługowy jako formę dostawy motywującą do robienia zakupów przez internet" - podano w komunikacie.
Poczta Polska jest największym operatorem pocztowym na rodzimym rynku, zatrudnia ponad 80 tys. pracowników. Ma ponad 7,5 tys. placówek, filii i agencji pocztowych.