Według nowych przepisów każda linia lotnicza zostanie zobowiązana wyznaczyć pracownika odpowiedzialnego za natychmiastową informację i pomoc pasażerom w przypadku zmian w rozkładzie lotów lub zaginionego bagażu. Proponuje się, by za trzygodzinne opóźnienie podróżny otrzymywał 300 euro rekompensaty. Otrzymać ją powinny również osoby, których lot odwołany został z "przyczyn technicznych" bowiem - zdaniem Parlamentu - odpowiedzialność za stan samolotów winien ponosić przewoźnik.
Poseł Bogusław Liberadzki podkreślił, że proponowane zmiany położą także kres metodom stosowanym przez tak zwane tanie linie lotnicze, pobierające za usługi będące składnikiem ceny biletu, dodatkowe opłaty. Poseł Artur Zasada zwrócił też uwagę, iż obowiązek tworzenia centralnych punktów obsługi klienta, znacznie ułatwi życie pasażerów. Projekt przepisów będzie jeszcze negocjowany z państwami członkowskimi.