W drugim kwartale przychody Grupy TVN poszły w dół o 8 proc., do 451,8 mln zł, a wskaźnik EBITDA (zysk powiększony o amortyzację) spadł do 143 mln zł z 189,6 mln zł przed rokiem. Jeszcze gorzej było z reklamą, z której wpływy zmniejszyły się aż o 14 proc. Grupa spodziewa się, że w całym roku rynek reklamy telewizyjnej skurczy się o 6-9 proc.
To szokująco słaba prognoza – komentuje Piotr Janik, szef analityków KBC Securities. Jego zdaniem spadek będzie mniejszy i wyniesie 2 proc.
W drugim kwartale spółka miała 230,6 mln zł straty, na którą wpływ miał m.in. odpis z tytułu utraty wartości Onetu w związku ze sprzedażą serwisu koncernowi Ringier Axel Springer.
Markus Tellenbach, prezes Grupy TVN, w drugim kwartale miał ograniczone możliwości cięcia kosztów, ale spółka zrobi to w drugiej połowie roku. O co najmniej kilkanaście milionów złotych zmniejszy wydatki na nowe programy i nadal będzie zmniejszać zatrudnienie.
Reklama