"Z LOT-em lata coraz więcej pasażerów, w związku z tym linia potrzebuje większych maszyn. Embraer 145, zwany popularnie +Ołówkiem+ lub +Długopisem+, został oficjalnie zdjęty z siatki połączeń. Jego miejsce zajmują następcy - Embraery 170, 175 i najnowszy nasz nabytek, Embraer 190-200" - powiedział Chorzewski.

Reklama

Embraer 145 to regionalny odrzutowy samolot pasażerski brazylijskiego producenta Embraer. Samolot może zabrać na pokład ok. 50 osób. Maszyna pojawiła się w spółce pod koniec lat 90. Na podstawie kontraktu z 1999 r. LOT otrzymał 14 samolotów tego typu, które obsługiwały bliskie trasy europejskie i połączenia krajowe. W roku 2003 LOT zawarł kolejny kontrakt na dostawy Embraerów 170, a w 2007 r. na Embraery 175 oraz najnowszy typ Embraer 190-200.

Jak powiedział Chorzewski, LOT ma 4 Embraery 145 plus jeden w leasingu. Dwa zostaną odsprzedane brazylijskiemu producentowi, a trzy ma sprzedać broker.

Po zakończeniu eksploatacji Embraerów 145 LOT użytkuje 10 brazylijskich samolotów Embraer 170, 14 maszyn Embraer 175 oraz jedną maszynę Embraer 190-200, którą przewoźnik otrzymał w tym tygodniu. W tym i w następnym roku do LOT-u mają przylecieć kolejne trzy maszyny tego typu.