Spółka w niedawnej ofercie publicznej sprzedała 4 mln akcji, z czego 1 mln akcji w transzy małych inwestorów, a 3 mln akcji w transzy dużych inwestorów. Akcje Kino Polska sprzedawane były po 9,5 zł za sztukę.

Reklama

Redukcja zapisów w transzy małych inwestorów wyniosła 90,9 proc.

W 2010 roku szacunkowe przychody spółki wyniosły 50,6 mln zł wobec 35,2 mln zł w 2009 roku, zysk EBIT 11 mln zł wobec 7,5 mln zł, a zysk netto 9 mln zł wobec 6,1 mln zł.

Pozyskane z emisji pieniądze spółka chce przeznaczyć na rozwój oferty programowej, inwestycje w infrastrukturę oraz poszerzenie oferty o nowe kanały tematyczne zarówno oparte na formule Kino Polska (Kino Polska HD i Kino Polska Muzyka), jak również stacje telewizyjne z rodziny FilmBox.

Telewizja Kino Polska rozpoczęła emisję programu pod koniec 2003 roku i ma w swoim programie polskie filmy fabularne, dokumentalne i animowane, seriale oraz kroniki filmowe. Obecnie jest dostępna na wszystkich platformach cyfrowych oraz u większości operatorów kablowych i dociera do ponad 5,5 mln gospodarstw domowych. Kino Polska TV jest także producentem i dystrybutorem kanałów tematycznych z rodziny FilmBox, a od 2010 roku produkuje programy na terytorium Czech, Słowacji, Rumunii i Węgier.

Kino Polska TV jest także właścicielem większościowego pakietu udziałów w Stopklatce - serwisie internetowym o tematyce filmowej.

Głównym akcjonariuszem Kino Polska TV jest grupa multimedialna SPI International Polska, która ma 91,57 proc. akcji. (PAP)

pr/ pad/