Według GDDKiA średnia cena uzyskana w przetargach była o 28 proc. niższa od zakładanej w kosztorysach, co dało 8,2 mld zł oszczędności. Wartość umów na realizację inwestycji drogowych w całym kraju, podpisanych w ub.r., to 22 mld zł.
Z danych Dyrekcji wynika, że w budowie jest ponad 1,4 tys. km dróg. W 2010 roku oddano 156 km nowych dróg i wyremontowano 767 km.
GDDKiA informuje, że w ub.r. podpisała umowy na budowę 544 kilometrów dróg, z czego 300 km to autostrady, a 244 km - drogi ekspresowe. W budowie i przebudowie jest 1434 km dróg: 744 km autostrad, 522 km dróg ekspresowych, 92 km obwodnic oraz 76 km wzmocnień i przebudów.
GDDKiA podkreśla, że ok. 20 mld zł wydanych w 2010 r. na drogi to największa suma, jaką kiedykolwiek przeznaczono w naszym kraju na inwestycje drogowe, mimo utraty z powodu powodzi około trzech miesięcy z sezonu budowlanego.
"Jeśli spojrzymy na poziom wydatków inwestycyjnych na przestrzeni ostatnich 15 lat, to w porównaniu z 1995 rokiem realne wydatki są 20-krotnie większe" - zauważa na swoich stronach internetowych Dyrekcja.
Wymienia lata i wydatki na drogi w poszczególnych latach. "W 1995 r. sięgały one 1 mld zł, w 1996 r. wyniosły 1,3 mld zł, w 1997 r. - 1,8 mld zł, w 1998 r. - 2,5 mld zł, w 1999 r. - 2,6 mld zł, w 2000 r. - 2,9 mld zł. W 2001 r. realnie na inwestycje wydanych zostało 2,98 mld zł, w 2002 r. - 3,2 mld zł, w 2003 r. - 4,1 mld zł, w 2004 r. - 5,5 mld zł, w 2005 r. - 6,6 mld zł, w 2006 r. - 7,7 mld zł, w 2007 r. - 10 mld zł, w 2008 r. - 13,6 mld zł, a w 2009 r. - 18,3 mld zł" - podaje Dyrekcja.