Działająca w Niemczech spółka Orlen Deutschland z grupy kapitałowej PKN Orlen zakupiła od OMV Deutschland 56 stacji paliwowych. Placówki zlokalizowane są w krajach związkowych Turyngia i Saksonia.Jak poinformowało w czwartkowym komunikacie biuro prasowe płockiego koncernu, Orlen Deutschland będzie prowadził kupione stacje pod własną marką Star. W ocenie prezesa PKN Orlen Jacka Krawca, zakup nowych stacji wzmocni pozycję Orlen Deutschland i umożliwi dalszy wzrost wyników tej spółki.

Reklama

PKN Orlen liczy na szybką zgodę ze strony Urzędu Antymonopolowego na wprowadzenie w życie umowy z OMV Deutschland. Faktyczne przejęcie obiektów przez Orlen Deutschland nastąpi po uzyskaniu niezbędnych aprobat.

Po spełnieniu wymogów prawnych, sieć stacji paliw Orlen Deutschland liczyć będzie 574 placówki. Nowe stacje działają przy trasach o dużym natężeniu ruchu, a ponad połowa z nich znajduje się w centrach aglomeracji miejskich.

"Pozyskanie istotnego pakietu stacji w Niemczech, gdzie takie transakcje nie należą do codzienności, to duży sukces" - powiedział, cytowany w komunikacie, Krawiec. Podkreślił, że chociaż rynek niemiecki "jest wymagający i dobrze spenetrowany przez branżę paliwową, Orlen Deutschland wciąż notuje szybkie tempo wzrostu sprzedaży".

Rebranding, czyli zmiana marki poszczególnych stacji z OMV na Star, rozpocznie się po uregulowaniu kwestii prawnych - indywidualnie dla każdego obiektu, prawdopodobnie w I kwartale 2011 roku.

Orlen Deutschland od 2003 r. zarządza siecią sprzedaży detalicznej w Niemczech, licząca 518 stacji paliw, głównie pod marką Star, zlokalizowanych w północnej części Niemiec. Spółka, z siedzibą w Elmshorn koło Hamburga, w 2009 r. osiągnęła przychody w wysokości 2,55 mld euro.