W ramach testów lotu śmigłowiec spędził w powietrzu ponad 50 godzin. Kolejnym etapem będą testy maszyny z dodatkowym wyposażeniem.
Jak poinformowała PAP kierownik międzynarodowych programów obronnych firmy Sikorsky Debra A. Zampano, polski Black Hawk bez problemu przeszedł rygorystyczne testy.
"Następny etap programu rozszerzy możliwości śmigłowca poprzez przekształcenie podstawowej wersji w wielozadaniową platformę" - dodała.
Śmigłowiec z zakładów PZL Mielec przeszedł szczegółowe testy zarówno w powietrzu jak i na lądzie. Dotyczyły one m.in. dualnego, przenośnego systemu radiowego, przenośnego transpondera, nadajnika ratunkowego, wbudowanej nawigacji GPS/INS oraz testów kompatybilności elektromagnetycznej.
Jak dodał szef programu testowego dla śmigłowca Black Hawk Peter Ladyko, wersje, które zostaną przygotowane dla maszyny, umożliwią klientom przeprowadzanie misji humanitarnych, ratunkowych, ewakuacji medycznej, dowodzenia, kontroli oraz patroli zbrojnych.
Dostawy śmigłowców S-70i do nabywców mają rozpocząć się w połowie 2011 r.
Helikopter S-70i Black Hawk, należący do nowej linii śmigłowców Sikorsky, jest pierwszym wiropłatem wyprodukowanym przez PZL Mielec. Firma znana była dotąd jako producent samolotów.
Black Hawk to średni śmigłowiec transportowy o udźwigu 10 ton. Maszyna napędzana jest dwoma silnikami, poruszającymi jeden wirnik nośny.
Śmigłowce Black Hawk wykorzystywane są w ponad 20 krajach świata. Głównym odbiorcą tych maszyn są Stany Zjednoczone, ale trafiają one również na wyposażenie sił zbrojnych m.in.: Brazylii, Chin, Japonii czy Korei Południowej.
Polskie Zakłady Lotnicze w Mielcu są największym producentem samolotów w Polsce. W firmie pracuje ok. 1,9 tys. osób. Zakład produkuje samoloty własnej konstrukcji: M28 Skytruck i M28B Bryza. Kooperuje także z największymi firmami lotniczymi na świecie. Od marca 2007 roku zakład należy do United Technologies/Sikorsky Aircraft Corporation.