Billboardy na lotniskach w Berlinie i Paryżu, reklamujące Rzeszów, mają pojawić się w ramach kampanii promującej stolicę Podkarpacia. Władze Rzeszowa ogłosiły właśnie przetarg na przygotowanie takiej kampanii reklamowej. Jak poinformowała PAP dyrektorka wydziału promocji Urzędu Miasta w Rzeszowie Marzena Furtak-Żebracka, jednym z głównych celów kampanii ma być przyciągnięcie do miasta nowych inwestorów.
"W jej ramach na lotniskach m.in. w Paryżu, Berlinie i Warszawie pojawią się billboardy promujące Rzeszów. W stolicach Francji i Niemiec odbywają się znane targi lotnicze, na których - razem ze stowarzyszeniem Dolina Lotnicza - byliśmy i reklamowaliśmy już Rzeszów. Z kolei Okęcie jest lotniskiem, w którym pasażerowie lecący z podrzeszowskiego portu w Jasionce przesiadają się, udając się w dalszą podróż" - dodała.
Jak podkreśliła Furtak-Żebracka, kampania ma także zaprezentować walory gospodarcze miasta, w tym m.in. niedawno powstałą strefę ekonomiczną Dworzysko. "Chcemy także zareklamować Rzeszów jako duży ośrodek akademicki, w którym młodzi ludzie mają do wyboru 60 kierunków studiów" - zaznaczyła.
Urząd miasta czeka do 15 października na oferty od agencji reklamowych i PR, które będą chciały stworzyć kampanię reklamową Rzeszowa. Zwycięska firma będzie musiała m.in. wymyślić hasło reklamowe oraz przygotować materiały, w tym ulotki i teksty promujące do prasy i internetu.
Koszt kampanii zależy od wysokości ofert, jakie zostaną złożone w przetargu. Będzie ona współfinansowana z Regionalnego Programu Operacyjnego. W ramach RPO Podkarpacie ma do wykorzystania 1 mld 136 mln euro.