– Tele Pizza jest postrzegana jako zbyt tania, by mogła być dobra. Podobna sytuacja dotyczy leku Etopiryna – mówi „DGP” Dagmara Robak, partner w domu mediowym Mindshare Polska, który zbadał kondycję marek i preferencje zakupowe Polaków w 5. już edycji „Badania 3D”.

Reklama

Jego wyniki potwierdzają tezę, że reklama jest dźwignią handlu lub – w tym przypadku – dźwignią marek. Producenci co roku wydają grubo ponad 7 mld zł rocznie na reklamę swoich wyrobów w mediach, by podbić nasze serca i umysły. I generalnie im się to udaje.

Specjaliści Mindshare sprawdzili marki w kilku kategoriach. Wśród restauracji rządzi McDonald’s, którego marka znana jest dla 94 proc. badanych. Zott Jogobella – z wynikiem 43 proc. – bije na głowę wszystkie inne jogurty i jest też najczęściej polecany. Spośród szamponów Polacy najbardziej kojarzą Head & Shoulders, ostatnio reklamowany przez prezentera Krzysztofa Ibisza. A najbardziej znany lek przeciwbólowy to Apap.

– Przyczyn można upatrywać m.in. w skuteczności i zasięgu kampanii reklamowych. Reklamy McDonalda, Head & Shoulders czy Apapu Polacy wskazywali średnio 4 razy częściej niż reklamy pozostałych marek – dodaje Dagmara Robak.