Gdyby udało się zrealizować te plany, Polska stałaby się jednym z największych europejskich ośrodków produkcji tanich aut. Do fiatów doszłyby chevrolety i chińskie auto chery qq. Zaznacza, że w fabryce Fiata w Tychach produkowanych jest ponad 300 tys. aut rocznie.
Według dziennika, już sama produkcja chevroletów w Polsce powinna spowodować spadek cen tych aut przynajmniej o 10 procent, ponieważ tyle wynosi unijne cło na auta importowane spoza Wspólnoty. Gdyby rozpoczęła się produkcja aut chińskich, presja na ceny konkurencji będzie jeszcze większa.
Będziemy jeździć tanimi maluchami rodem z Chin? Na to wygląda. Już za rok z linii montażowych warszawskiej fabryki samochodów mają zjechać dwie nowe marki: chevrolet oraz chiński chery. Właściciel FSO, ukraiński AwtoZAZ, negocjuje w tej sprawie z Chińczykami.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Powiązane
Reklama
Reklama
Reklama