Według badań Głównego Urzędu Statystycznego zaledwie 65 proc. polskich firm posiada własną stronę internetową. Jednak dane GUS-u dotyczą tylko przedsiębiorstw, które zatrudniają 10 i więcej osób. Gdyby w statystykach uwzględnić także mniejsze firmy, odsetek ten spadłby nawet poniżej 50 proc. - czytamy na Money.pl. Tak słaby wynik jest zaskakujący głównie dlatego, że aż 94 proc. polskich firm ma dostęp od Internetu, a strony jak nie było tak nie ma.

>>> Najwięcej warta jest strona Krakowa

Słabe noty przyznał Polsce także Eurostat, który dał nam zaledwie 53 punkty, podczas gdy lider zestawienia - Szwecja - ma ich o ponad 30 więcej. Polskę wyprzedziły także Dania (84 pkt.), Filandia (81 pkt.), Niemcy (78 pkt.) i Wielka Brytania (75 pkt.). Zbliżony wynik osiągnęły Malta (57 pkt.) i Hiszpania (49 pkt.). Średnia unijna wyniosła natomiast 65 pkt.

Strona internetowa to dla większości klientów podstawowe żródło informacji na temat produktów i usług. Oprócz kontaktu z odbiorcą, pozwala firmie budować swój wizerunek i promować oferowane towary. Jeżeli firma zdecyduje się sprzedawać dwoje dobra i usługi w sieci, może liczyć na udział w rynku wartym 4,5 mld zł.