Prymus wśród producentów luksusowych samochodów nie oparł się zalamaniu rynku samochodowego w Europie i w USA. Grupa BMW, do której należą marki BMW. Mini i Rolls-Royce, sprzedała w 2008 roku około 1,44 miliona aut, podczas gdy rok wcześniej ponad 1,5 miliona.
Spadła sprzedaż tylko modeli marki BMW (o 5,8 proc. - do nieco ponad 1,2 miliona), podczas. gdy MINI znalazło prawie 232,5 tysiąca chętnych (o 4,3 proc. więcej niż rok wcześniej) a Rolls-Royce miał sprzedaż rekordową - 1212 aut (wzrost o 20 proc.).
Przychody ze sprzedaży grupy BMW spadły w zeszłym do około 53,2 miliarda euro z ponad 56 miliardow w roku 2997. Spadek zysku netto był dużo większy. W 2007 koncern zarobił ponad 3,1 miliarda euro, gdy w roku 2008 tylko 330 milionów. Taki zjazd zysku bawarski koncern tłumaczy spadkiem popytu na nowe auta, spadkiem cen używanych samochodów, oraz kosztami redukcji zatrudnienia (zmniejszyło się w 2008 roku o 7,5 tys. osób).
Początek 2009 roku też nie jest dla BMW Group pomyślny. W styczniu sprzedaż jej aut była o 24,2 procent niższa niż rok wcześniej (70,4 tys.), a w lutym o 24,4 procent (80,5 tys.).