Firma PepsiCo, światowy potentat w produkcji napojów bezalkoholowych, ogłosiła, że do 2012 roku zamierza wycofać ze sprzedaży w szkołach podstawowych i średnich w 200 krajach świata produkowane przez nią słodzone napoje.
Na początku marca podobną decyzję ogłosił drugi światowy potentat w produkcji napojów, Coca-Cola. Firma ta zadeklarowała jednak, że zaprzestanie sprzedaży swoich słodzonych napojów tylko w szkołach podstawowych na całym świecie.
Decyzja PepsiCo jest po części odpowiedzią na kampanię walki z otyłością dzieci, której ambasadorem w USA jest Pierwsza Dama Michelle Obama. Zaapelowała ona ostatnio do producentów żywności o obniżanie zawartości tłuszczu, soli i cukru w oferowanych wyrobach.
"Nie wystarczy powierzchowne dotknięcie problemu, potrzebna jest całkowita zmiana myślenia w sprawie produktów oferowanych naszym dzieciom" - powiedziała pani Obama we wtorek na spotkaniu Amerykańskiego Stowarzyszenia Producentów Artykułów Spożywczych.
Michelle Obama ogłosiła w lutym program "Let's Move" (Ruszajmy się), którego celem jest walka z otyłością amerykańskich dzieci. Częścią kampanii jest zmiana nawyków żywieniowych dzieci, m. in. poprzez wyeliminowanie ze szkół wysoko słodzonych produktów.