Odzież, sprzęt RTV, komputery, komórki i meble - oto towary, na które najczęściej Polacy skarżą się rzecznikom konsumentów. "Te nieszczęsne buty to problem od wielu lat. Bo chociaż kupujący coraz bardziej zdają sobie sprawę z posiadanych praw, często zniechęcają się przy pierwszej odmowie reklamacji. A producenci obuwia z uporem powtarzają na przykład, że buty były używane niezgodnie z przeznaczeniem" - tłumaczy portalowi money.pl Małgorzata Cieloch, rzecznik UOKiK.

Reklama

Polacy skarżą się też na usługi - na pieńku mamy z budowlańcami i firmami turystycznymi. Często klienci skarżą się też na firmy komunikacyjne, czy dostawców prądu.

Największymi przestępcami są jednak sklepikarze. O ile w marketach, po wielu kontrolach inspektorów, sytuacja się poprawia, o tyle w małych sklepikach właściciele wciąż naciągają klientów. Według pracowników inspekcji handlowej w sklepach pełno jest niewidocznych cen. Do tego na półkach pełno jest przeterminowanych produktów, sklepikarze używają sfałszowanych wag, a produkty są źle oznaczone.