– Takich skarg niestety przybywa – mówi Anna Lewińska z HolidayCheck. Choć sprzedaż na rynku turystycznym zmalała w ubiegłym roku o 10 proc., Polacy coraz częściej są niezadowoleni ze standardu zagranicznego urlopu
Rośnie też liczba reklamacji, które w związku z tym składają klienci biur podróży – W 2007 roku zanotowaliśmy 328 skarg na touroperatorów. W 2008 roku było ich już 506, a w zeszłym roku 528, z czego aż 150 wniosków dotyczyło odszkodowań z tytułu upadku biura podróży Kopernik – wymienia Marta Milewska, rzecznik prasowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego.
Według szacunków przedstawicieli branży w całej Polsce mogło być takich skarg co najmniej 5 tys. Ubiegłoroczny wynik jest o tyle szokujący, że spadł popyt na rynku wycieczek zagranicznych o około 10 proc. – Zwiększa się też świadomość klientów, co widać w przygotowanych przez nich wnioskach o odszkodowania – zaznacza Marta Milewska.
A co zrobić, żeby taki wniosek był skuteczny? – Przede wszystkim niezwłocznie poinformować o nieprawidłowym wykonaniu umowy wykonawcę usługi oraz organizatora. Brak reakcji organizatora w terminie 30 dni od jej złożenia jest równoznaczny z uwzględnieniem reklamacji – mówi Marcin Kolasiński, radca prawny w kancelarii Baker & McKenzie.
>>> Czytaj więcej: Zepsute wakacje? Dostaniesz odszkodowanie
p