Przedsiębiorcy pożyczający pieniądze przez internet najczęściej nie informują klientów o całkowitych kosztach pożyczki – wskazuje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Co więcej, pożyczkodawcy często wprowadzają klientów w błąd. Przykładem może być tu podawanie informacji, że tylko dana instytucja nie pobiera opłat za wcześniejszą spłatę kredytu. Zgodnie z prawem konsument w takiej sytuacji nie może ponosić żadnych kosztów.
Zbliżające się święta to okres nasilonej reklamy szybkich pożyczek na zakupy. Pożyczkodawcy szukają różnych sposobów, żeby dotrzeć do klientów. Jednym z nich jest internet. Gdziekolwiek jesteś – w domu, salonie samochodowym, na nartach czy w SPA – wszędzie możesz mieć dostęp do pożyczki – wystarczy dostęp do internetu! Klienci nie są sprawdzani w biurach informacji gospodarczej. Tak zachęcani są konsumenci do zgłaszania się po chwilowe wsparcie domowego budżetu.
Więcej informacji: Kredyty w internecie: trudno znaleźć uczciwego pożyczkodawcę
p