echnologia LED to na polskim rynku telewizorów jeszcze nowość, ale wkrótce stanie się normą. W tej chwili odbiorniki takie sprzedają w Polsce tylko trzej producenci. Wiosną tego roku zadebiutował Samsung, ostatnio dołączył do niego Sharp, a w październiku firma LG. W przyszłym roku konkurentów będzie więcej, co spowoduje wyścig cenowy. Nowa technologia stanowi największe zagrożenie dla najbardziej popularnych obecnie na rynku telewizorów LCD.

Reklama

Dlatego będą one powoli wypierane z rynku. LED przebijają je pod względem jakości obrazu i zużycia energii. "Nowe telewizory zużywają o 60 proc. mniej prądu niż tradycyjne LCD. To z pewnością będzie atut, który zaważy na tym, że szybko zyskają na popularności" - mówi Cezary Urynowicz z firmy Sharp Polska. Energooszczędność ułatwi telewizorom LED konkurowanie z LCD. Od 2011 roku urządzenia elektryczne mają być opatrzone informacją o poborze prądu. "Wówczas telewizory LED jako jedyne znajdą się w najwyższej klasie A+" - uważa Cezary Urynowicz.

W tej chwili, jak wynika z danych największych sieci specjalizujących się w sprzedaży elektroniki użytkowej, z półek sklepowych znika od 400 do 500 sztuk telewizorów LED miesięcznie.

Więcej informacji: Telewizory LED wyprą wkrótce zwykłe LCD

p