Z okazji zbliżającego się Halloween "Pan Paragon" przyjrzał się obecności cukierków na paragonach w okresie tego święta, a wyniki porównaliśmy z losowo wybranym, nieświątecznym tygodniem – informuje Antonina Grzelak z aplikacji.

Reklama

Czy kupujemy więcej słodyczy?

W badaniu udział wzięły paragony pochodzące ze sklepów spożywczych z datą zakupu w okresie Halloween: 27-31.10.2023 r. oraz w analogicznych dniach zwykłego tygodnia: 22-26.09.2023 r. Spośród nich wyłoniono dowody zakupu zawierające cukierki.

Co dokładnie obrazują wyniki badania?

Analiza paragonów z aplikacji wykazała, że w poprzednim roku w okresie Halloween odsetek dowodów zakupu zawierających cukierki wynosił 4,4 proc. Dla porównania w analogicznych dniach zwykłego tygodnia z tego samego roku, słodycze pojawiały się na 2,8 proc. paragonów. Oznacza to, że w Polsce w czasie Halloween znacznie częściej decydujemy się na zakup cukierków niż w standardowym okresie nieświątecznym.

Kto bierze udział w zabawach na Halloween?

Halloween ma w Polsce wielu przeciwników, którzy uznają to święto jako obce naszej kulturze. Młodsze pokolenie jest jednak bardziej otwarte na nowości i chętniej bierze udział w tego typu zabawach. Wzrost liczby paragonów z cukierkami na Halloween, to jednoznaczny sygnał, że ta tradycja zakorzenia się na polskim gruncie – zauważa Antonina Grzelak.