"Z otrzymanych z banku informacji wynika, że spółka szacuje, iż koszty związane ze zmianą wizerunkową będą na poziomie mniejszym niż 1 proc. ubiegłorocznego zysku, a jest to ok. 3 mld 300 mln zł" - powiedział w Sejmie wiceminister skarbu Adam Leszkiewicz odpowiadając na pytania posłów dotyczących zasadności zmiany logo banku. Czyli zmiany te będą kosztować około 33 milionów złotych.
Przypomniał, że MSP jest właścicielem ok. 40 proc. akcji PKO BP. Dodał, że przedstawiciele resortu w radzie nadzorczej przyjęli plan finansowy banku na 2011 r., który zawierał także program modernizacji wizerunku i koszty z tym związane. Leszkiewicz powiedział, że bank przeprowadził "gruntowne badania rynkowe, które pokazały, że obowiązujące do niedawna logo było dobrze rozpoznawane, kojarzone z tradycją, ale też uznawalne trochę za staroświeckie, niekomunikujące zachodzących w banku zmian komunikacyjnych".
"Pomysł zmiany wizerunku powstał w połowie ubiegłego roku. Dotyczył on nie tylko logo, ale także nowych produktów, kont oszczędnościowych, czy wystrojów oddziałów banku" - powiedział. Nowe logo weszło w życie w marcu tego roku. Słynna skarbonka zmieniła kolor - z niebieskiego na granatowo-czarny, a pomarańczową kropkę zamieniono na czerwoną. Leszkiewicz powiedział, że ta "stara" skarbonka - czyli wizerunek banku - wyceniana jest przez specjalistów na ok. 1,5 mld dol. Prezes banku Zbigniew Jagiełło zapowiedział, że wprowadzanie zmian wizerunku zakończy się w pierwszych miesiącach 2012 r.