"W ostatnich dwóch kampaniach, które miały skłonić klientów do zapisywania się do naszego OFE, internet był najlepszym wyborem" - przyznaje Paweł Wróbel, rzecznik grupy Generali. Podobną taktykę zastosowały inne fundusze emerytalne. "Przed ostatnim losowaniem do OFE zdecydowaliśmy się przenieść działania reklamowe z telewizji do internetu" - mówi Beata Zduńczyk-Skup, rzecznik OFE ING.

Reklama

Jako główne powody wymienia możliwość monitorowania efektów, niższe koszty reklamy i większą łatwość pozyskiwania nowych klientów. "Szczególnie tych, którzy pierwszy raz wybierają OFE, bo zaczynają właśnie pracę. To w większości młodzi ludzie, którzy korzystają z internetu" - tłumaczy Beata Zduńczyk-Skup.

OFE nie ujawniają, ile dokładnie wydają na reklamę w internecie. Zdaniem ekspertów nie są to kwoty wyższe niż kilka milionów złotych rocznie. Fundusze wybierają sieć, bo mogą w niej sporo zaoszczędzić. Koszty miesięcznej kampanii w największych stacjach telewizyjnych w najlepszym czasie antenowym zaczynają się od 1 mln zł, a na podobnej długości kampanię w internecie wystarczy 100–300 tys. zł.

Więcej informacji: OFE przeniosły się z reklamą do internetu

p