Dobiegł końca drugi etap konkursu „Instytucja roku”, który dotyczył obsługi obecnych klientów banku zainteresowanych ofertą dla dzieci, w placówkach oraz w kanałach zdalnych.

Liderem w przypadku klientów pytających o ofertę dla swoich dzieci w placówkach bankowych został Bank Pekao S.A., osiągając wynik 85,1 proc. Wyprzedził on kolejną instytucję aż o 4 pkt proc. W badaniu zostało wziętych pod lupę 130 placówek z różnych banków. Osoby posiadające już konta osobiste odwiedzały oddziały i kontaktowały się z infolinią, aby się dowiedzieć, jakie są warunki założenia rachunków dla dzieci w różnym wieku. Dla klientów były istotne nie tylko podstawowe opłaty, lecz także możliwości korzystania ze środków za pomocą karty i Blika, dostępny zakres usług dodatkowych, ograniczenia wynikające z przepisów prawa, a także możliwe do zastosowania przez rodziców mechanizmy kontrolne.

Jak wynika z przeprowadzonego badania, najwięcej rozwiązań dla dzieci w wieku 7–13 lat oferuje Bank Pekao S.A., konkurując w tym względzie tylko z jednym bankiem. W wysoko ocenionych bankach, poza kontem z kartą, najmłodsi klienci mają też do dyspozycji aplikację z funkcjami Blik. Spośród 130 przebadanych placówek 41 uzyskało najlepsze wyniki (powyżej 80 proc.) i przeszło do kolejnego etapu konkursu, walcząc o tytuł Najlepszej Placówki Bankowej w Polsce. Na tle badanych placówek wyróżniły się oddziały Banku Pekao, gdzie aż 9 na 10 spełniło oczekiwania klientów. Do kolejnego etapu przeszły placówki banku z Gdyni, Gorzowa Wielkopolskiego, Krakowa (2), Leszna, Lublina, Łodzi, Warszawy i Włocławka.

– Cieszymy się, że obsługa Pekao w placówkach została tak dobrze oceniona przez klientów. Bardzo ważna jest dla nas wysoka jakość obsługi i profesjonalne podejście do klienta, zwłaszcza w bezpośrednim kontakcie. Jest to szczególnie istotne w przypadku oferty dla dzieci, ponieważ rodzice szukają najlepszych rozwiązań dla swoich pociech. Przyznane wyróżnienie jest potwierdzeniem, że Pekao posiada propozycje dla młodych w różnych grupach wiekowych i są one dopasowane do potrzeb zarówno rodziców, jak i dzieci. Dla dzieci w wieku 6–12 lat mamy Pakiet PeoPay KIDS, który składa się z Konta Przekorzystnego, Konta oszczędnościowego Mój Skarb, aplikacji dla dziecka PeoPay KIDS i karty dziecka Mastercard PeoPay KIDS. Rodzic może sprawować dyskretny nadzór nad finansami dziecka w specjalnej zakładce Panel rodzica. Decyduje również, z jakich usług może korzystać dziecko – mówi Karol Goluch, Dyrektor Departamentu Dystrybucji Bankowości Detalicznej w Banku Pekao S.A.

Projekt „Instytucja Roku” realizuje portal Mojebankowanie.pl. W drugiej fali dziewiątej edycji odwiedzono placówki 13 banków, wykonano również 130 rozmów telefonicznych z konsultantami infolinii oraz wysłano 130 zapytań e-mailowych. Klienci byli zainteresowani przede wszystkim ofertą dla nastolatka, pytali także o możliwość posiadania konta przez dziecko w wieku 11 lat. Zadawali też szczegółowe pytania dotyczące możliwości codziennego korzystania z usług przez niepełnoletnich klientów. Dla klientów istotne było to, czy i na ile funkcjonowanie osoby dorosłej w świecie finansów różni się od funkcjonowania dziecka, porównanie konta osobistego z kontem dla nastolatka i dla dziecka.

Jak zwrócili uwagę autorzy badania, w niektórych bankach problemem było uzyskanie odpowiedzi na ważne pytanie, kto ustala limity na wydatki kartą oraz przelewy z konta. Ogromne znaczenie mają ograniczenia transakcji obciążające rachunek osoby niepełnoletniej. Obejmują one bowiem także operacje, jakie mogą chcieć zrealizować rodzice. Może się to okazać ważne np. przy transferze środków z rachunku dziecka. Klient powinien o tym wiedzieć.

Bank Pekao S.A. w swojej ofercie ma propozycje dla dzieci już od dnia narodzin. Założenie Konta Przekorzystnego czy Konta oszczędnościowego Mój Skarb oznacza obecnie możliwość skorzystania z atrakcyjnych promocji w postaci premii czy wysokiego oprocentowania środków. Rodzice dzieci w wieku od 6 do 12 lat mogą założyć dziecku Pakiet PeoPay KIDS, który składa się z konta osobistego, oszczędnościowego, karty i aplikacji dla dziecka. Aplikacja wprowadzi dziecko w świat finansów. Dziecko może się uczyć oszczędzać w wirtualnych skarbonkach, ma możliwość uczyć się samodzielności ze swoją pierwszą własną kartą. Za zgodą rodzica może płacić Blikiem, kupić kody do gry oraz doładować telefon. Bank Pekao dba również o edukację finansową dzieci. W aplikacji PeoPay KIDS dziecko może odkrywać świat pieniądza za pomocą ciekawych historyjek, quizów i rebusów w specjalnej grze edukacyjnej.

Dla nastolatków w wieku od 13 do 17 lat bank proponuje Konto Przekorzystne z kartą Mastercard Debit FX oraz aplikacją PeoPay, która jest dostosowana do potrzeb nastolatka. Ma funkcje, z których najczęściej korzystają nastolatki, czyli możliwość płatności Blik, zakupu biletów komunikacji miejskiej w wybranych miastach w Polsce oraz możliwość personalizacji aplikacji. Nastolatek może wybrać, jakie ma tło i awatar. Ma cały wachlarz do wyboru – od gamingowych, podrożonych po freestylowe.

JPO

Partner

fot. materiały prasowe