Przekazujesz 1 procent? Smutna prawda o organizacjach pożytku publicznego

| Aktualizacja:

Organizacje pożytku publicznego płacą krocie za kampanie reklamowe, które mają zachęcić podatników do wsparcia 1 proc. ich charytatywnej działalności. Rekordziści na spoty wydali połowę tego, ile zebrali

wróć do artykułu
  • ~marylka
    (2012-10-16 11:01)
    No to mojego 1% już nie dostaną!
  • ~Roman
    (2012-10-16 11:56)
    Nie reklmują się za kasę tylko fundacje kościelne, które mają reklamę za darmo i jest ich najwięcej.. Pytanie tylko, ile z tej kasy przeznaczają na działania statutowe. Patrząc na ich aktywność, to niewiele.
  • ~Lila
    (2014-02-27 13:45)
    no ja właśnie taką znalazłam :) Wspieram L'Arche- fundację, którą poznałam bezpośrednio i jestem pewna, że dobrze wykorzystują ten procent- na utrzymanie domów w których pomagają osobom z niepełnosprawnością intelektualną. Warto się nimi zainteresować ;)
  • ~Kaba
    (2014-02-13 23:34)
    Dlatego też warto przekazywać podatek na fundacje, które nie obnoszą się z wielkimi kampaniami reklamowymi, bo ich zwyczajnie na to nie stać, a ich działalność ma sens. Warto wyszukiwać takie właśnie perełki i to im oddawać te drobne kwoty, na pewno im się przydadzą i zostaną wykorzystane na pomoc potrzebującym, a nie na reklamę.
  • ~polka sumienna
    (2013-01-19 15:59)
    znam jaki jest ,, 1% ,, pracowałem fundacja X tak jest system ,,status,, przykład zbieraj suma 10000 zł dla fundacja 4000zł i reklama 2000zł a dla kogo 4000zł. Naprawdę nie opłaca się a lepiej komu darować a podatek niskie. Ja nie zrobiłam pit 1%. 3 razy roku darować kogo jaki sytuacja typ chorobowy itp. oni przynosi rachunek i darowałem i raz w roku zapłaty podatek OPŁACA SIĘ
  • ~nowak
    (2012-10-25 21:03)
    no to podziękowałam tym biedakom,niech się wezna za robote! ani grosza nie dostana a do brata alberta zaniose paczki na zime z odzieżą i jedzeniem.
  • ~sp
    (2012-10-16 18:56)
    Z fundacjami mamy ten sam kłopot co z żebrakami. Trudno odróżnić czy wspomagamy człowieka w potrzebie, czy cwaniaka. Wydaje się, że powinny być wprowadzone ściślejsze regulacje.
  • ~Stowarzyszenie Gdynia SOS
    (2012-10-16 15:58)
    A Stowarzyszenie Gdynia SOS nie wydaje na reklamy ani grosza. Zajmujemy się m. inn. ukazywaniem i piętnowaniem korupcji w gdyńskim magistracie, łamaniau prawa przez urzędników miejskich przy przetargach, fałszowaniem dokumentów urzędowych, blatowaniem się władz samorządowych Gdyni z żądnymi zysku deweloperami co skutkuje uchwałaniem miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego pod dyktando i potrzeby deweloperów itp itp.. Strona: www.gdynia.sos.pl. Mamy status Organizacji Pożytku Publicznego. Prosimy o wsparcie naszych działań..
  • ~emerytka
    (2012-10-16 10:27)
    swieta racja, obserwuje to co roku, ja zostawiam 1% W MOIM MIESCIE
  • ~Slawek
    (2012-10-16 07:28)
    TO JEST CHORE !!! powinni narzucić limity, interesuje mnie WOŚP tak nachalnie promowany
  • ~Jan Kuliga
    (2012-10-16 10:23)
    Jestem zszokowany. Powinien być zakaz płatnych reklam lub górny pułap.
  • ~Awatar
    (2012-10-16 08:50)
    Manus manum lavat
    Ręka rękę myje - ta stara łacińska maksyma tłumaczy wszystko. Rodzi się pytanie ile z tych sum trafia do zleceniodawców, ale już prywatnie. Obrzydliwe i niemoralne. Ja wspieram fundację lokalną, ale ona nie zamawia w zdychającej telewizji żadnych spotów. No more!
  • ~wkurzony
    (2012-10-16 08:21)
    Sprawa JEDNEGO doktora G. położyła całkiem nieźle działającą transplantologię. Teraz już kolejny artykuł o 1% podatku. Jak wreszcie udało się ludzi do tego przekazywania namówić, to trzeba teraz inicjatywę zniszczyć? Kto zyska???
  • ~korab
    (2012-10-16 08:16)
    Ten proceder powinien być jak najszybciej ukrócony poprzez zakaz finansowania reklamy darowizn z 1% ze środków zebranych. TO NONSENS aby te pieniądze finansowały dobrobyt agencji reklamowych!!! Dysponowanie kwotą 1% przez obywateli miało inny cel. Ludzie mieli sami rozpoznawać komu warto zaufać i powierzyć fundusze na dobre spożytkowanie. A rezultat jest taki, że wygrywa pieniądze ten, kto lepiej potrafi zmanipulować psychikę oglądaczy reklam. LUDZIE! 225 mln rocznie wyrzucone na reklamy! Z naszych własnych portfeli. To w takim razie BENEFICJENCI - czyli agencje reklamowe niech zapłacą za nas choćby połowę abonamentu RTV - bo RTV głównie im służy a nie nam - widzom. My jesteśmy szarą masa od płacenia!
    wydajemy z własnych portfeli
  • ~sed
    (2012-10-16 07:50)
    Trzeba wplacac na te fundacje, ktore sie nie reklamuja. Sa listy organizacji, mozna samemu wybrac, nie trzymac sie tepych reklam.
  • ~Marek
    (2012-10-16 07:47)
    O co chodzi autorowi tego tekstu? To widać w tytule: po pierwsze to nie jest "prawda" o OPP jako takich, tylko o niektórych; po drugie nie "oddajesz", bo nic podatnik do tego nie dokłada, tylko decyduje, czy 1 procent jego podatku dostanie wybrane przez niego OOP (w moim przypadku hospicjum dziecięce), czy rząd, a dokładniej minister finansów, a ten jaki jest każdy widzi. Dziwi mnie taki tekst w tak porządnej gazecie.
  • ~kaba
    (2014-02-28 10:04)
    mogę gdzieś o nich poczytać?

Może zainteresować Cię też: