Reklama

Reklama

Reklama
Warszawa

Reklama

Reklama

Tak oszukują nas sprzedawcy. Nowy RAPORT inspekcji handlowej

23 września 2013, 07:41
Całych partii produktów sprawdzono prawie 150 tys. Przeterminowanych było 8,9 proc., co jest lepszym wynikiem niż rok temu, gdy nieświeżych produktów było 10,6 proc. Stojąc przed sklepową półką, szczególną uwagę warto zwrócić na wszelkiego rodzaju miksy do smarowania pieczywa. Kontrole ujawniły, że prawie co trzeci z nich był przeterminowany. Niewiele lepiej jest z produktami rolnictwa ekologicznego oraz orzechami i ich przetworami. Niezdatne do spożycia było ponad 22 proc. tego typu produktów. Co może cieszyć, to fakt, że bardzo rzadko dochodzi do oszustw na wadze. Niższą od deklarowanej przez producenta zawartość netto stwierdzono zaledwie w 111 z 8434 próbek, co stanowiło 1,3 proc. W 2011 r. mniejszą od deklarowanej wagę miało 1,6 proc. badanych produktów.
Całych partii produktów sprawdzono prawie 150 tys. Przeterminowanych było 8,9 proc., co jest lepszym wynikiem niż rok temu, gdy nieświeżych produktów było 10,6 proc. Stojąc przed sklepową półką, szczególną uwagę warto zwrócić na wszelkiego rodzaju miksy do smarowania pieczywa. Kontrole ujawniły, że prawie co trzeci z nich był przeterminowany. Niewiele lepiej jest z produktami rolnictwa ekologicznego oraz orzechami i ich przetworami. Niezdatne do spożycia było ponad 22 proc. tego typu produktów. Co może cieszyć, to fakt, że bardzo rzadko dochodzi do oszustw na wadze. Niższą od deklarowanej przez producenta zawartość netto stwierdzono zaledwie w 111 z 8434 próbek, co stanowiło 1,3 proc. W 2011 r. mniejszą od deklarowanej wagę miało 1,6 proc. badanych produktów. / Shutterstock
23 tysiące kontroli, pod lupą paliwa, żywność, usługi i inne towary. Co wykazały kontrole? Okazuje się, że więcej mamy chrzczonego paliwa, choć trochę lepiej jest z jakością żywności. Oto najnowszy raport inspekcji handlowej.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama