Nie ma jeszcze oficjalnych danych za cały 2020 r. Wynik za 11 miesięcy nie pozostawia jednak złudzeń. Mimo trudności polska żywność po raz kolejny zanotowała historyczny wynik: wartość zagranicznej sprzedaży od stycznia do listopada wyniosła 31,3 mld euro, czyli niemal tyle co w całym 2019 r. (31,8 mld euro). – Druga połowa ub.r. była bardzo dobra dla sektora. Znacznie lepsza niż pierwsza, kiedy to zadziałał szok spowodowany wprowadzeniem lockdownu – zaznacza Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności.
A to oznacza, że grudzień ub.r. nie powinien być słabszy od grudnia 2019, kiedy to eksport sięgnął 2,5 mld euro. Jeśli tak się stanie, wartość zagranicznej sprzedaży w całym 2020 r. wyniesie ok. 34 mld euro.
31,3 mld euro taka była wartość zagranicznej sprzedaży żywności w ciągu 11 miesięcy 2020 r.

20,4 mld euro za tyle Polska zaimportowała produkty spożywcze od stycznia do listopada 2020 r.

25 mld euro za tyle wyeksportowano towary do krajów UE w ciągu 11 miesięcy 2020 r.



Reklama
Zdaniem ekspertów tak dobry rezultat to zasługa w dużej mierze osłabienia złotego względem głównych walut, co sprzyjało konkurencyjności naszych cen na rynku międzynarodowym.
Reklama