Rezygnowanie z mięsa czy ograniczanie jego udziału w diecie to już nie tylko moda, ale globalny trend - wskazuje dziennik. "Związany zarówno z kwestiami ideologicznymi, jak cierpienie zwierząt, po środowiskowe - wyprodukowanie kilograma wołowiny to średnio ponad 14 tys. litrów wody i ponad 6 kg paszy, a poza tym do atmosfery trafia tyle CO2, co trzygodzinna jazda samochodem" - czytamy.

Reklama

Dlatego także w Polsce, jak zaznacza gazeta, trend odchodzenia od mięsa jest widoczny coraz mocniej. Z badania przeprowadzonego przez dla serwisu Pyszne.pl wynika, że już 1 mln Polaków to wegetarianie i weganie, zaś aż 2 mln planuje przejść na taką dietę - wskazuje "Rz". Dodaje, że do tego 43 proc. Polaków zgodnie z badaniem IQS, nie rezygnując z niego całkowicie, mocno ogranicza spożycie.

Cytowana przez dziennik Patrycja Homa, dyrektor ProVeg Polska przekonuje, że zapotrzebowanie na roślinne produkty rośnie zarówno w Polsce, jak i globalnie. - Mimo że utożsamiamy je głównie z osobami na diecie wegetariańskiej i wegańskiej, to aż 90 proc. sprzedaży jest generowana przez osoby niebędące na żadnej z tych diet - mówi. Stąd, jak dodaje, "widzimy w Polsce znaczny rozwój produktów roślinnych". - Jednak daleko nam jeszcze do krajów zachodnich, dlatego wciąż jest tu miejsce na tego typu produkty - ocenia.

Reklama
Reklama