Według informacji gazety, na początku września rusza prawny i operacyjny rebranding Banku Zachodniego WBK, który zmienia nazwę na Santander Bank Polska. W pierwszy piątek miesiąca w mediach mają pojawić się na ten temat spoty reklamowe, które będą emitowane do końca roku. Na sobotę i niedzielę (8 i 9 września) zaplanowano zmiany systemowe oraz ekspresową migrację 380 tys. klientów Deutsche Banku Polska, przejętego w grudniu przez hiszpańskiego Santandera - podaje "PB".

Reklama

Jak podkreśla Michał Gajewski, prezes (jeszcze) BZ WBK, zmiany przeprowadzone w rekordowym tempie to precedens w Polsce - pisze gazeta.

Zmiana marki to wydatek rzędu ok. 60-70 mln zł. Kwota nie odbiega od średniej rynkowej i, zgodnie z deklaracją Michała Gajewskiego, w całości zostanie uwzględniona w tegorocznym bilansie - czytamy w artykule.

Zdaniem analityka inwestycja ta nie przyniesie wymiernych korzyści trzeciemu bankowi w Polsce. - Nie widzę potrzeby zmiany nazwy - mówił dla "Pulsu Biznesu" Marcin Materna, dyrektor departamentu analiz Millennium. Jego zdaniem, "BZ WBK jest głęboko zakorzeniony w świadomości Polaków, a Santander nie ma u nas silnej pozycji". - Jeśli już taki zabieg był konieczny, uważam, że lepiej byłoby pójść z duchem czasu i postawić na bardziej oryginalny i świeży brand - dodał.

Reklama

Bank Zachodni WBK dementuje

Nie jest prawdziwą informacja, że włączenie wydzielonej części Deutsche Bank Polska nastąpi jednocześnie ze zmianą marki Banku Zachodniego WBK. Planowany termin
włączenia wydzielonej części Deutsche Bank Polska, zgodnie z zapowiedziami to IV kwartał br.
- napisała nam z kolei Agnieszka Pietrzak z biura prasowego Banku Zachodniego WBK.

Reklama