Chcemy drugiej Tesli? Szykujmy miliardy

| Aktualizacja:

Z werwą wystartowaliśmy z programem elektromobilności, który w mniej niż 10 lat ma nam dać milion aut na prąd. Ministerstwo Energii przygotowało program przewidujący powołanie spółki firm energetycznych, która miałaby zaprojektować prototyp samochodu na prąd. „Druga Tesla w Polsce? Czemu nie” – mówi prezes Tauronu Remigiusz Nowakowski. W takim razie przyjrzyjmy się Tesli nr 1

wróć do artykułu
  • ~Kasa
    (2016-10-08 09:16)
    Po pierwsze primo, jestesmy niebo- tycznie spoznieni, po drugie primo Morawiecki to nie Musk, po trzecie primo mamy katolickie zwiazki,summa sumarum arrivederci
  • ~malkontent
    (2016-10-08 09:29)
    Samochód elektryczny to ślepa uliczka , trzeba wymyślić nowy sposób przetwarzania energii , jechanie na silniku spalinowym przez 120 lat to wstyd w porównaniu z postępem w elektronice to straszny zastój, silnik elektryczny jeszcze starszy i niewiele lepszy trzeba wytarzać do niego prąd i produkować toksyczne akumulatory .
  • ~Kaszub
    (2016-10-08 09:44)
    Poczekajmy ,zobaczymy,w Polsce jest dużo ludzi zdolnych.
  • ~jace
    (2016-10-08 11:15)
    w Polsce nic sie nie ruszy dopoki nie wyjasnimy Smolenska
  • ~Konrad Wallenrod
    (2016-10-08 11:33)
    Skad wezmiecie tyle energii elektrycznej ?.To kompletny nonsens.Braknie wam w koncu pradu.
  • ~TFU
    (2016-10-08 12:47)
    Pod artykułem powinno być napisane: artykuł SPONSOROWANY. Zapóźnienie w budowie samochodów napędzanych elektrycznością spowodowane jest trwającym od dziesięcioleci lobbingiem przeciw tego rodzaju napędom - lobbingiem sponsorowanym i to bardzo obficie przez tzw. LOBBY PALIWOWE. Jak widać, lobbingowe trole otrzymały w porę informacje i instrukcje, gdzie i jak mają swoje absurdalne argumenty wpisywać. Skąd weźmiecie tyle energii???? Przecież 35 % wszystkich wiatraków NA ŚWIECIE zlokalizowane jest na terenie Niemiec !!! Coś nie wychodzi ?? Oczywiście i dlatewgo Niemcy wypychają na siłę nieudany sposób pozyskiwania energii za granicę, GŁÓWNIE - DO POLSKI. I przymuszają nas poprzez UE do kupowania technicznego CHŁAMU. Jednocześnie brakuje pieniędzy na rozwój rzeczywiście ekologicznych źródeł energii elektrycznej, np poprzez ogniwa solarne... No bo TU Niemcy są nieco w tyle za światem. Ale posłuszne im pieski trolowe będą mieszać, mieszać, mieszać to g..no kłamstw aż obsmarują nim całą Polskę.
  • ~peepooreepoo
    (2016-10-08 13:11)
    Tesla to nie tylko samochód elektryczny, to bardzo drogi samochód, z półki premium, do tego rozwiązania takie jak autopilot bardzo podnoszą koszty, to co powinno zrobić to polskie konsorcjum to względnie tani, nieskomplikowany EV, prawdopodobnie bateria to będzie 50% kosztu auta, koszty nie będą małe ale porównanie z Teslą to nieporozumienie
  • ~A. Kumulator
    (2016-10-08 14:50)
    sarmata lektyka sie porusza
  • ~MIT
    (2016-10-09 19:29)
    Motto: ŚWIT - śląska wizja innowacji technologicznych. W Polsce ok. 85% energii elektrycznej oraz ok. 70% ciepła jest wytwarzane w oparciu o tradycyjne paliwo węglowe. Energia gazu ziemnego i OZE atakuje energię cieplną i elektryczną z węgla. Ale co to? Ale kto to? Tam na Śląsku głosi pro futuro idee technologiczne "Autostrada Firm Nowych Technologii" [Google, Wikipedia]? To Jerzy Szymura, przedsiębiorca, informatyk, działacz gospodarczy, senator RP VI kadencji (2005-2007). Czy to z czasem będzie współczesny Ignacy Łukasiewicz? W 1984 założył pierwszą na Śląsku prywatną firmę informatyczną. Kierował Zespołem Parlamentarnym ds. Społeczeństwa Informacyjnego i Rozwoju Gospodarki Opartej na Wiedzy. Starania lidera i wielu osób, grup lokalnych przedsiębiorców i samorządowców doprowadziły do rozszerzenia pomysłu i podpisania porozumienia na cztery sąsiadujące ze sobą województwa: Małopolskie, Śląskie, Opolskie i Dolnośląskie, w celu współpracy w zakresie rozwoju regionu nowych technologii. Itp., itd., ect., ect. Elon Musk głosi - czas Kalifornii, że jeszcze może być liderem przechodząc od elektroniki i informatyki do motoryzacji i energetyki. Jerzy Szymura wówczas był w warunkach polskich Elonem Muskiem dla "śląskiej Kalifornii" i kraju. Proponował ewolucję a nie rewolucję. Elon Musk swój pierwszy plan napisał 10 lat temu a idea AFNT jest wcześniejsza. Bez słowa o ociepleniu klimatu, tylko humanizm wobec środowiska naturalnego i w gospodarce, lepsza jakość, więcej możliwości i wyciąganie pracy z pod ziemi na powierzchnię. Jakieś zinformatyzowane centrum inwestycyjno-finansowe Śląska musiałoby powstać i śląskie MITy - miasta innowacji technologicznej, jak Jaworzno. Dziś nasz w tej idei Musk-Szymura oferowałby samochody elektryczne być może i na węgiel z nocnym ładowaniem na początek. Czy Śląsk to region "Titanic", który zderzył się z górą lodową płynącą z powodu ocieplenia klimatu czy jednak w przyszłości region nowych technologii jak kosmiczny "Enterprise (Star Trek)"? W Gdańsku już poszukują przyszłości w technologiach i technikach kosmicznych. Czy jeszcze jest nadzieja na ŚWIT? Nie mniej i nie więcej, prawda czy fałsz? Każda idea ma swój silnik i każdy silnik swojego inwestora, a do miary hydroelektronowej potrzeba profesora. Wikipedia: "Działo elektronowe - element urządzeń wytwarzający odpowiednio skierowany strumień elektronów o odpowiedniej energii. Działo elektronowe jest elementem kineskopów, mikroskopów elektronowych, źródłem elektronów w akceleratorach cząstek." Poznajemy zatem, że inżynierowie zastosowali strumień elektronów do konstrukcji urządzeń. Dlaczego nie uczynili tego energetycy? Za pomocą działa elektronowego można ułożyć poglądowy obraz instalacji do uzyskania stężenia elektronów w wodzie nienależących do cząsteczek wody, rysunek: strumień elektronów - 1[zbiornik z próżnią techniczną]2 - strumień wody 1 - metoda wprowadzania elektronów do zbiornika z próżnią 2 - metoda wprowadzania wody do zbiornika z elektronami Po wypełnieniu zbiornika elektronami zamykany jest strumień 1 i wprowadzany strumień 2. Ponadto instalacja wyposażona jest w układ pomiarowy, sterowania, ochrony, itd. W tej idei można by zapytać co jest dostępne na rynku do montażu instalacji lub możliwe do modyfikacji, a czego brakuje. Może fachowy dobór praktyczny umożliwi w pierwszym przybliżeniu orientację techniczną. Być może zatem początek inżynierii hydroelektronowej nie byłby trudny dla energetyków, a przynajmniej możliwy do profesjonalnej analizy. W pierwszym przybliżeniu można by założyć, że w zbiorniku możliwe jest zgromadzenie elektronów w ilości jaką wytrzyma konstrukcja i uwarunkowania szczelności. Co wydarzy się z cząsteczkami wody, wiązaniami wodorowymi pomiędzy cząsteczkami wody? I dodatkowo pod działaniem termicznym (ogrzewanie, ochładzanie), elektromagnetycznym (np. mikrofala), zmiennym polem elektrycznym oraz magnetycznym, itp., itd., ect., ect. Z pewnością układ będzie dążył z natury do stanu o minimum energii. Nauka bada zjawiska, które dostrzega, a energetycy korzystają z tej nauki. Dlatego implementują znany ruch natury w urządzenia. Albert Einstein znał się na ruchu emisji elektronów (opis efektu fotoelektrycznego), znał się również na ruchu cząsteczek wody (opis ruchów Browna), jednak nie opracował opisu ruchu elektronów i cząsteczek wody zgromadzonych razem w zbiorniku. Dlatego, że był teoretykiem, a nie wynalazcą. Co się wydarzy z elektronami i cząsteczkami wody na granicy równowagi stężenia e-woda elektronowo termodynamicznej, gdy Coulomb zaatakuje Pauliego (prawo Coulomba kontra reguła Pauliego)? Powstanie mieszanina tlenu i wodoru z elektronami, a może zimna, jak na temperaturę, plazma? A może ujawnią się nieznane i nieprzewidywalne nano efekty kwantowe? Mikołaj Kopernik ruszył Ziemię i wstrzymał Słońce, a Ignacy Łukasiewicz zapalił lampę naftową i był pionierem przemysłu naftowego w Europie. Idea i miara macierzy postępu AGHxNBP, AGiH (krótko AGH) - "Aktywność, Gospodarka i Humanizm" i N.B.P. - Nauka, Biznes, Polityka" (skopiuj do Notatnika): [ i ][ -- N -- ][ ----- B ---- ][ --- P ----] [ A ][ badania ][ inwestycja - ][ prawo ----] [ G ][ wiedza -][ technologia -][ innowacja ] [ H ][ postęp -][ zysk --------][ praca ----] W istocie rzeczy pospolitej jak za pomocą Internetu uzyskać fundusze dla energetyki na badania idei hydroelektronowej?
  • ~myszka miki
    (2016-10-10 01:25)
    Jak Kaczynski bedzie kazal, to samochod na prad z pewnoscia powstanie. Co prawda nie ma w Polsce specjalistow od napedu elektrycznego, inzynierow, ktorzy byliby w stanie zbudowac samochod, paru miliardow dolarow na zbudowanie odpowiedniego podwozia - nic nie ma, ale na przyklad jak pan Ziutek wezmie malego fiata i zaladuje go bateryjkami to taki samochod moze jechac z gorki i pan Kaczynski sie ucieszy, ze ma kolejny sukces.
  • ~cario
    (2016-10-10 15:18)
    w polsce ludzi zdolnych nie brakuje, tauron juz wprowadził w obiek autobusy zasilane elektryka i jak na razie sprawdzają sie doskonale
  • ~urojka
    (2016-10-10 15:19)
    ja mysle ze w swietle całej zielonej gorączki UE w autach elektrycznych znajdzie sie ogromny potencjał, takie samochody juz w polsce egzystuja i maja sie dobrze chociaz na chwile obecna sa raczej wykorzystywane na potrzebu logistyczne społek energetycznych
  • ~stefan
    (2016-10-10 15:20)
    skad weźmiemy tyle energii? z Węgla np:D
  • ~cma
    (2016-10-10 15:24)
    bez przesady, w autach elektrycznych jest potencjał chociazby zobaczcie na komunikacje miejska. Tu jest prawie nieograniczony potencjał ktory moze sie przełożyc na poprawe efektów oddziaływania na srodowisko
  • ~buka
    (2016-10-10 15:24)
    ja tam mysle ze Remigiusz nowakowski słów na wiatr nie rzuca. Jesli ktos w tym kraju miałby brac sie za elektromobilnosc to głównie to musi byc tauron
  • ~lepo23
    (2016-10-10 15:25)
    dlaczego mamy nie budowac potencjału elektromobilnego w polsce? Nawet jesli Tauron nie wyprodukuje kompletnego auta to i tak jest wielka szansa na to ze damy podwaliny pod nowe fabryki podzespołów do aut elektrycznych
  • ~stawienny
    (2016-10-10 15:27)
    pomysł dobry i ciekawi mnie jak bedzie z wykonaniem, na pokładzie sa wszystkie społki energetyczne
  • ~:)
    (2016-10-10 19:20)
    coś czuję że to będzie 2ga korweta Gawron :)