Latem z naszych skrzynek na listy powinny zniknąć ulotki firm proponujących zamówienie czegoś w zamian za supertajną wygraną w konkursie, której tak naprawdę nie ma. Handlowcy nie będą mogli umieszczać w reklamach tanich rzeczy, jeśli nie będą one cały czas dostępne w sklepach. Linie lotnicze nie będą miały prawa obiecywać biletów za złotówkę, gdy naprawdę są one o wiele droższe.

Jak pisze "Rzeczpospolita", taki właśnie ma być efekt wprowadzenia w życie ustawy o nieuczciwych praktykach handlowych. Obowiązywać będzie już od czerwca.

Ustawa ma dostosować polskie prawo do obowiązującego w Unii. Tam mamienie klientów obietnicami bez pokrycia zakazane jest od dawna. W Polsce, mimo że we wspólnocie jesteśmy dwa i pół roku, każdy obiecuje, co chce, byle tylko zachęcić klientów do kupienia danego towaru czy usługi.



Reklama