"Przetarg na nowy tabor dla drugiej linii metra w Warszawie jest dla nas priorytetowy. Mamy bogate doświadczenie zarówno z modernizacją wagonów w Pradze, jak i z pierwszymi wagonami metra z napędem asynchronicznym z rosyjskiego Kazania" - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Wojciech Grzonka, prezes nowo powstałej spółki Škoda Polska.

Reklama

Okazuje się bowiem, że Skoda wcale nie jest nowicjuszem na rynku kolejowym. Firma produkuje trolejbusy, lokomotywy, wagony i tramwaje, które są obecne na ulicach polskich miast. "Do końca przyszłego roku we Wrocławiu będzie blisko 50 naszych nowych tramwajów, nasze silniki są w tramwajach Bombardiera w Krakowie" - wyjaśnia Grzonka.

Firma przygotowuje się teraz do przetargu. Ma już nawet gotowy prototyp pociągu, zaprojektowany specjalnie na warszawskie linie. "Skład ten był projektowany z myślą o Warszawie z uwzględnieniem tego, że musi być on eksploatowany i utrzymywany w ramach infrastruktury obecnej pierwszej linii metra". Prezes Skoda Polska zapowiada, że skład będzie łatwy w obsłudze, tani w utrzymaniu i przetrwa lata.