To nie była klasyczna awaria, gdyż sami wyłączyliśmy funkcje operacyjne systemu. W piątek w godzinach rannych mieliśmy duże przeciążenie systemu, spowodowane prawdopodobnie przeciążeniem sieci teleinformatycznej. To jak na razie hipoteza i musi być jeszcze potwierdzona - powiedział rzecznik Banku Millenium Wojciech Kaczorowski. Oznacza to, że w tym samym czasie zbyt dużo klientów banku przeprowadzało operacje bankowe. Od około 9.30 wyłączyliśmy część funkcjonalności systemu operacyjnego dla klientów, a więc bankowość internetową, mobilną, cześć operacji kartowych oraz bankomatowych. To, co funkcjonowało, to operacje prowadzone przez system z oddziałów - dodał rzecznik.

Reklama

Jak tłumaczył, informatycy banku po zrestartowaniu systemu systematycznie go włączali i od około godz. 12.30 włączono już wszystko. Kaczorowski dodał, że w nocy z piątku na sobotę system ponownie zostanie sprawdzony. Poinformowaliśmy już klientów, że dziś w nocy będziemy sprawdzali system i między 23.00 a północą nie będzie można wykonać operacji internetowych i mobilnych. Po północy system znów zacznie działać poprawnie - podkreślił. Rzecznik Millennium zaznaczył, że klienci banku nie muszą obawiać się problemów z wypłatą pieniędzy lub dokonywania płatności w ciągu weekendu. To była przykra niespodzianka dla naszych klientów i bardzo ich za to przepraszamy. Taka sytuacja w weekend się nie powtórzy - zaznaczył Kaczorowski