Informacje m.in. o przebiegu prac nad reformą emerytalną można uzyskać w ogólnopolskim centrum teleinformatycznym "Zielona linia", dzwoniąc pod numer 19524 bądź wysyłając mail na adres: kontakt@zielonalinia.gov.pl - poinformował w środę resort pracy. "Zielona linia" to uruchomiony w 2008 roku projekt skierowany przede wszystkim do osób szukających informacji z urzędów pracy.

Reklama

Infolinia 19524 (opłata jak za połączenie lokalne) jest skierowana do osób bezrobotnych, poszukujących pracy, pracodawców, jak również do powiatowych i wojewódzkich urzędów pracy na terenie całego kraju. Drugim elementem projektu jest portal internetowy zielonalinia.gov.pl - będący źródłem informacji o rynku pracy i inicjatywach urzędów pracy. W środę w siedzibie Urzędu Pracy m.st. Warszawy odbyła się konferencja prasowa poświęcona "Zielonej linii".

Jesteśmy po formalnych konsultacjach dotyczących wieku emerytalnego. W wyniku wielu spotkań doszliśmy do wniosku, że warto wykorzystać również tę infolinię do udzielania informacji na temat ustawy dotyczącej podnoszenia wieku emerytalnego. Taka możliwość już będzie, są osoby przeszkolone, które będą informowały o przebiegu tych prac - powiedział minister pracy i polityki społecznej Władysław Kosiniak-Kamysz.

Jak poinformowała dyrektor Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Iwona Zakrzewska, w 2011 roku na portalu zielonalinia.gov.pl zamieszczono blisko 300 tys. różnych ofert pracy, a także udzielono 70 tys. porad telefonicznych i 58 tys. porad drogą mailową.

Mamy klientów z ponad 300 urzędów pracy. Portal internetowy odwiedziło 650 tys. osób., w tym 37,3 tys. z Wielkiej Brytanii, 13,1 tys. z Irlandii i 10 ,5 tys. z Niemiec - powiedziała dyrektor Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich Iwona Zakrzewska. Od dzisiaj jest również kolejna grupa osób, która będzie obsługiwana przez +Zieloną linię+, czyli wszyscy ci, którzy są zainteresowani nową ustawą emerytalną, nowymi świadczeniami i wszystkimi sprawami dotyczącymi przyszłych emerytur - powiedziała Zakrzewska.

Reklama

Jak poinformowano podczas konferencji, obecnie opracowywana jest także usługa kontaktu z klientem za pośrednictwem esemesów dająca mu możliwość automatycznego otrzymywania pojawiających się ofert pracy. Według szacunków Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej w lutym bez pracy pozostawało ponad 2,1 mln osób.