Na zlecenie firmy Procontent przeprowadzono badanie pt. „Zaufanie Polaków do banków”. Zapytano w nim respondentów o to, co może ich skłonić do zrezygnowania z danej oferty banku. Jak się okazało w największym stopniu decydują o tym:
• brak opłat za prowadzenie konta (69 proc.),
• zaufanie do marki (43 proc.),
• liczba bankomatów (41 proc.).

Konto osobiste bez oplat? Porównaj niezaleznie i wybierz najlepsze!

Idę, gdzie korzystniej

Jeśli Twoje konto osobiste Cię za dużo kosztuje, to po prostu znajdź inną, bardziej konkurencyjną ofertę. Nie ma powodu, żeby korzystać z usługi, która nas nie satysfakcjonuje. Oferta kont osobistych jest tak bogata, że wciąż bez problemu znajdziemy konto bankowe bez opłat za podstawowe usługi, np. przelewy internetowe, wypłaty z bankomatów czy kartę płatniczą.

Najlepsze oferty otrzymają oczywiście najbardziej aktywni klienci – przelewający na konto wynagrodzenie, dokonujący płatności kartą czy korzystający z innych produktów bankowych. Na co mogą liczyć? Poza darmowym kontem mogą liczyć na bonusy, np. rabaty za płatności kartą, zwroty wydatków dokonanych przy jej użyciu, premie pieniężne czy wyższe oprocentowanie depozytów dla nowych klientów.

Wszyscy, którzy mają konto bez żadnych bonusów, a na dodatek muszą płacić za podstawowe usługi mimo stażu i aktywności, powinni rozważyć przeniesienie się do konkurencji.
Nie akceptuję podwyżek i niekorzystnych zmian regulaminu

Banki na bieżąco dostosowują się do sytuacji, co w skrócie oznacza: zmienianie regulaminów oraz podnoszenie opłat i prowizji. Na szczęście, mają obowiązek poinformować o tych zmianach klienta i dać mu czas na akceptację.

Niekorzystne zmiany, zwłaszcza jeśli uderzają bezpośrednio w nasze interesy, to doskonała okazja do tego, żeby zrezygnować z usług banku i wybrać usługę innego banku.

Potrzebuję bankomatów i technologii

Powodem do rezygnacji z usług banku może być również ograniczony dostęp do bankomatów oraz innych technologii pomagających w codziennych sprawach finansowych. Na rynku działają banki, które oferują swoim klientom darmowy dostęp do wszystkich bankomatów w Polsce (np. T-Mobile Usługi Bankowe) lub pobierają za to niewielką miesięczną opłatę (mBank).

Dla młodszych konsumentów coraz ważniejsza jest również dostępność do nowoczesnych usług bankowości, np. aplikacja bankowości mobilnej, przelewów na telefon czy na profil na Facebooku. Brak takich rozwiązań w naszym banku również może być powodem do tego, żeby zrezygnować z jego usług i przenieść się do liderów w tej dziedzinie, np. Banku Zachodniego WBK, mBanku czy Banku Millennium.

Potrzebuję niszowej oferty

Do rezygnacji z usług banku mogą nas skłonić zmiany naszej sytuacji życiowej, zawodowej czy finansowej. Jeśli udało nam się zgromadzić już dużo oszczędności i jest to oś naszych finansów, to warto się związać z takim bankiem, który od lat ma w swojej ofercie korzystną ofertę depozytową lub inwestycyjną. Jeśli prowadzimy własną działalność, a nasz bank nie ma w swojej ofercie rozwiązań przygotowanych specjalnie dla małych firm, to warto się zdecydować na usługi takiego, który jest przyjazny przedsiębiorcom.

Nie używam, likwiduję

Nie warto również płacić za usługi bankowe, z których od dawna nie korzystamy. Martwe konta mogą generować koszty, z których nie zdajemy sobie nawet sprawy. Nie ma powodu, żeby utrzymywać nieużywane byty bankowe – nie są nam potrzebne i nie powinny zaprzątać naszej uwagi.

Źródło: Badanie „Zaufanie Polaków do banków” przeprowadzone na zlecenie Procontent Communication.