Marka Barbie warta jest 3 miliardy dolarów. Jednak ostatnia dekada nie należała do udanych. Sprzedaż słynnych lalek spadła od 2002 roku o niemal 30 proc.

Firma Mattel deklaruje, że potrzebne są zmiany. Po pierwsze dokładniejsze wsłuchiwanie się w oczekiwania klientów, a raczej młodych klientek. "Jesteśmy gotowi ubrać Barbie w purpurowy strój jeśli tak będą chcieli odbiorcy" - zapewnia Richard Dickson odpowiedzialny w firmie za Barbie. Dodaje, że liczy na dobre wyniki ze sprzedaży. Firma zamierza produkować mniej lalek, ale wyższej jakości.

Reklama

>>> Cichopek powinna reklamować Barbie

Barbie zadebiutowała 50 lat. Pierwsze egzemplarze były sprzedawane po 3 dolary. Popularność zdobyła bardzo szybko. Już w pierwszym roku sprzedano 300 tysięcy lalek. Barbie uosabia samodzielną, pracującą kobietę z niesamowicie długimi nogami i tuzinem eleganckich ubrań.

Reklama