Telewizja NBC transmitująca w tym roku finał Super Bowl, czyli rozgrywek futbolu amerykańskiego, sprzedała cały czas reklamowy za rekordową kwotę 206 mln dolarów.

Rekord został pobity mimo nieobecności wśród reklamodawców wielu amerykańskich i międzynarodowych koncernów, które wcześniej niemal zawsze kupowały czas podczas transmisji Super Bowl. Wśród nieobecnych są w tym roku m.in. General Motors i FedEx, jedne z ofiar kryzysu gospodarczego.

Reklama

Jak pinformował Dick Ebersol, szef NBC Universal Sports & Olympics, łącznie w trakcie tegorocznej transmisji meczu pomiędzy Pittsburgh Steelers i Arizona Cardinals firmy skorzystają z 69 trzydziestosekundowych odcinków reklamowych.

W ubiegłym roku nadawcą Super Bowl była telewizja Fox, która sprzedała 63 odcinki czasu reklamowego za rekordową wtedy kwotę 186,3 mln dolarów. Mecz, w którym New York Giants pokonali w ostatniej minucie New England Patriots, oglądało 97,5 mln widzów, co było rekordem jeśli chodzi o transmisje telewizyjne w 2008 roku. W tym roku organizatorzy finału spodziewają się, że liczba widzów przekroczy 100 mln osób.

Reklama

MD, Bloomberg