Akcja była inicjatywą Stowarzyszenia PR i Promocji Uczelni Polskich oraz wrocławskiej Akademii Ekonomicznej. Na X Konferencji Stowarzyszenia, która odbyła się w drugiej połowie lutego, przedstawiciele tych dwóch instytucji oraz zaproszeni goście stworzyli kompletny model promocyjny gminy, a następnie swój produkt przekazali władzom gminy Osiecznica w powiecie bolesławieckim.

Gmina otrzymała portal promocyjny, system identyfikacji wizualnej, koncepcję działań public relations, folder reklamowy, bilbordy informacyjne oraz zestaw reklam do bezpośredniego wykorzystania w mediach. W warsztatach wzięło udział 120 specjalistów z całego kraju, na codzień zajmujących się wizerunkiem wyższych uczelni. Podczas trwania imprezy nakręcono również promocyjny film.

Portal dostępny jest pod adresem www.osiecznica.pl. Wykupiona grubo przed konferencją domena została „wypełniona treścią” w dniach 18 i 19 lutego. Już tego ostatniego dnia wieczorem władze gminne mogły obejrzeć rezultaty. W dodatku są też pierwsze sygnały, że model może ulec „klonowaniu” – wstępne zainteresowanie zgłosiły niektóre powiaty z terenu całego kraju.

W zakładce www.osiecznica.pl/promocja zainteresowani znajdą pozostałe dokumenty, które powstały na konferencji oraz pełną listę twórców tych produktów.