Janusz Słodkiewicz właściciel firmy Netsejf

Firma Netsejf powstała pod koniec 2006 r. Zajmujemy się produkcją i sprzedażą mebli metalowych, ale i m.in. konstrukcji metalowych, wiat, słupów. Z racji realiów, w jakich przyszło mi zaczynać biznes, niejako zmuszony zostałem już na samym początku do zainwestowania w stronę internetową, by móc zaistnieć na dynamicznie rozwijającym się rynku wśród licznej konkurencji. Strona firmy powstała jeszcze przed rozpoczęciem działalności i początkowo funkcjonowała jako przekształcenie mojej pracy dyplomowej ze studiów. Następnie, po kilku szkoleniach w ramach projektu Adaptus, moja propozycja utworzenia sklepu internetowego została wybrana i wdrożona do realizacji. W efekcie została zaprezentowana jako wzorcowe wykorzystanie środków podczas końcowej konferencji na temat programu Adaptus w Olsztynie. Posiadanie strony wiąże się z wydatkami, jednak zyski, jakie generuje, są nie do przecenienia. Klient ma dostęp do oferty naszej firmy 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, bez względu na to, gdzie się znajduje. Strona otwiera dostęp do tysięcy potencjalnych klientów, co w przypadku mojej firmy przełożyło się na konkretne liczby już po pierwszym roku działalności. Obecność na rynku internetowym przez sklep internetowy zbudowany w ramach Adaptusa sprawiła, że zwiększył się nasz potencjalny zasięg i wzrosła różnorodność klientów, co wymogło na nas poszerzenie działalności, zasięgu działania oraz asortymentu dostępnego za pośrednictwem naszego serwisu, tak by zaspokoić nowych potencjalnych klientów. Zmienność Internetu, wpisana zresztą w jego naturę, sprawia, że każdy, kto chce w nim zaistnieć i utrzymać pozycję na pierwszych miejscach w listach najpopularniejszych przeglądarek internetowych, jest zmuszony do ciągłego inwestowania. Dlatego też część z wypracowanych w zeszłym roku zysków zainwestowaliśmy w rozbudowę oraz reklamę serwisu w Internecie.

Marek Kwiecień agent ubezpieczeniowy, właściciel firmy ofe24

Od około 13 lat zajmuję się pośrednictwem ubezpieczeniowym. Jednak dopiero we wrześniu 2007 r. zdecydowałem się, żeby zaistnieć ze swoją działalnością także w Internecie. Z jednej strony dostrzegałem ogromne zapotrzebowanie ze strony klientów, a z drugiej chciałem dotrzeć do jak największej liczby osób. Utworzenie strony internetowej, okazało się świetnym rozwiązaniem. Mimo tak krótkiego czasu działania efekty są już zauważalne. W ciągu kilku miesięcy witrynę odwiedziło wiele osób, które zadają pytania i wypełniają formularze. Dla mnie to sygnał i zapewnienie, że obecne zainteresowanie w przyszłości przełoży się na szersze grono klientów i lepsze wyniki finansowe. Posiadanie strony internetowej zdecydowanie usprawniło działalność mojej firmy, także od strony klienta. Młodzi ludzie, którzy rozpoczynając pracę, muszą wybrać Otwarty Fundusz Emerytalny, mogą to zrobić bez ruszania się z domu. Wystarczy wejść na moją stronę, wypełnić formularz, a ja załatwię wszelkie formalności. Naturalnie, w miarę rozwoju Internetu, będą starał się załatwiać coraz więcej czynności za pomocą tego medium. Jestem jednak pewien, że nic nie zastąpi spotkania z doradcą ubezpieczeniowym i rozmowy.

Kazimierz Witkowski właściciel firmy ZPU Witmor

Główną gałęzią produkcji naszego zakładu są obudowy zakończeń kablowych. Asortyment ten przeznaczony jest do budowy nowych sieci telewizji kablowych oraz modernizacji już istniejących. Ponieważ z roku na rok zainteresowanie klientów naszą firmą zwiększało się, zdecydowałem się na utworzenie strony internetowej. Moim celem było efektywniejsze docieranie do klientów oraz pokazanie struktury i stabilności firmy. W pewnym stopniu chciałem też pochwalić się osiągnięciami, umieszczając na stronie internetowej na przykład świadectwo rejestracji wzoru przemysłowego, który uzyskaliśmy w Urzędzie Patentowym RP, realizując własne pomysły. Efekty obecności w sieci są bardzo konkretne. Wielu obecnych klientów odnalazło nas i zainteresowało się współpracą właśnie za pośrednictwem Internetu. Dzięki stronie WWW udało nam się też zdecydowanie poszerzyć zasięg naszej firmy. Ale nie poprzestajemy na tym. Wciąż modernizujemy naszą firmę, unowocześniając produkty i poszerzając wachlarz usług. Te realne efekty pokazują, że Internet jest przyszłością, dlatego zamierzam stale urozmaicać stronę internetową swojej firmy. W przyszłości planuję też przenieść część sprzedaży do sieci.