W konkursie wzięliśmy pod uwagę kilkadziesiąt różnych wskaźników finansowych za 2017 r.. Złożyły się one na trzy subrankingi: dynamiki, stabilności i efektywności.

W tym roku po raz pierwszy wprowadziliśmy też osobną kategorię „Gwiazda relacji z klientem”. Ten ranking powstał na podstawie szczegółowej ankiety przeprowadzonej przez PwC wśród ponad 1,6 tys. posiadaczy rachunków bankowych. Tu również najlepszy okazał się ING BSK, a na podium znalazły się jeszcze Millennium i BZ WBK.

Łączna nota dla każdego z 18 banków składa się jeszcze z oceny kapituły dotyczącej wdrożonych przez banki w ostatnim roku innowacji (w tej kategorii zwycięzcą okazał się PKO BP) oraz noty za całokształt funkcjonowania, którą również nadaje kapituła. W jej skład wchodzili w tym roku:

• Andrzej Kaźmierczak, członek zarządu NBP (przewodniczący)
• Jowita Michalska, prezes Fundacji Digital University
• Janusz Jankowiak, główny ekonomista Polskiej Rady Biznesu
• Witold Orłowski, główny doradca ekonomiczny PwC
• Konrad Sadurski, redaktor DGP

Relację z uroczystości w NBP opublikujemy w poniedziałkowym wydaniu DGP.

GWIAZDY BANKOWOŚCI 2018:

OGÓŁEM
bank punkty (maksymalna ocena – 100 pkt)
1 ING Bank Śląski 64,5
2 Bank Zachodni WBK 62,9
3 Bank Pekao SA 55,5
4 mBank 55,0
5 PKO BP 55,0

WZROST

1 ING Bank Śląski 74,0
2 PKO BP 61,0
3 Bank Pekao SA 53,5
4 Alior Bank 49,0
5 mBank 47,0

STABILNOŚĆ

1 Bank Zachodni WBK 61,5
2 PKO BP 55,0
3 Bank Pekao SA 54,5
4 Bank Handlowy 54,0
5 ING Bank Śląski 50,5

EFEKTYWNOŚĆ

1 Bank Zachodni WBK 73,0
2 ING Bank Śląski 67,0
3 Bank Pekao SA 64,0
4 Bank Handlowy 62,5
5 Bank Millennium 55,5

INNOWACYJNOŚĆ

1 PKO BP 82,8
2 mBank 68,5
3 Bank Millennium 58,3
4 ING Bank Śląski 56,8
5 Alior Bank 53,3

RELACJE Z KLIENTAMI

1 ING Bank Śląski 70,2
2 Bank Millennium 67,1
3 Bank Zachodni WBK 55,4
4 Euro Bank 54,8
5 mBank 49,1