DGP opisał w poniedziałek biznesowe powiązania Macieja Wąsowicza, byłego dziennikarza TVP Info, nieformalnego doradcy medialnego wiceministra energii Grzegorza Tobiszowskiego. Firma News Macieja Wąsowicza obsługiwała medialnie nadzorowane przez resort energii spółki węglowe – m.in. Jastrzębską Spółkę Węglową i Kompanię Węglową w procesie przekształcania jej w Polską Grupę Górniczą wiosną 2016 r. To o tyle ciekawe, że spółka News, która np. z JSW miała długofalową umowę o wartości 1 mln zł (podpisaną i rozwiązaną w 2016 r.), wpisana została do KRS 28 maja 2015 r. Nie była więc uznaną na rynku agencją public relations.

Wąsowicz był też udziałowcem i wiceprezesem w firmach handlujących węglem: GTW i JWW Surowce. Pierwsza z nich jest winna 440 tys. zł Katowickiemu Holdingowi Węglowemu (wyrok sądu z rygorem natychmiastowej wykonalności, chodzi o karę umowną za nieodebrany w 2014 r. surowiec). Druga natomiast odebrała od CTL Haldex węgiel za 121 tys. zł, za który od 2014 r. nie zapłaciła. Wczoraj napisaliśmy, że obie firmy zalegają z płatnościami wobec ZUS na kwotę 66,5 tys. zł.

Do 31 stycznia Maciej Wąsowicz przebywał na urlopie, po powrocie z niego złożył rezygnację z rzecznikowania w Tauronie. Spółka, odpowiadając na pytania DGP, przyznała, że nie wiedziała o aktywności zawodowej swojego rzecznika poza Tauronem.

O dodatkowych zajęciach, zwłaszcza tych związanych z handlem węglem, wiedziało niewiele osób. Gdy pytaliśmy o sprawę m.in. śląskich dziennikarzy, odpowiadali najczęściej, że dowiedzieli się o tym z publikacji DGP.

CZYTAJ WIĘCEJ W WERSJI ONLINE "DZIENNIKA GAZETY PRAWNEJ">>>